TANKEVIRUSENE SKAL BORT!

God kveld!

Er du sånn som meg, og blir fort frustrert over deg selv? Kommer de negative tankene kjapt hos deg også? Det er veldig mange av oss som sliter med negative tanker. Faktisk er det veldig vanlig, og vi har alle sammen våre utfordringer. Vi kjemper for å tenke riktig, gjøre de rette tingene og være den beste utgaven av oss selv. Å forbedre seg selv, er en fin tanke det. Men vi må ikke sette for høye krav til eget liv. Da blir jo fallhøyden altfor stor.

I løpet av livet så har jeg kjempet meg gjennom mange faser. Det har satt sine spor, og jeg har derfor ganske mange tankevirus. Jeg har i dag lest en bok om tankevirus, og kjente meg så utrolig igjen i de ulike beskrivelsene. Dette skal jeg jobbe aktivt med i terapien fremover, og det vil kunne endre min hverdag på en god måte. Tenk på all den energien som jeg etter hvert kan bruke på positive ting, og ikke på negative tankevirus!

Nå handler det om å akseptere tankene som kommer, og plassere dem i riktig kategori. Bli enig med meg selv, og sende bort de tankene som ikke gjør meg godt. Personlige traumer og kriser, har gitt meg denne utfordringen i livet. Da må jeg finne en vei videre, slik at jeg ikke blir sittende fast i det gamle. Endelig handler terapien om å komme seg videre, og jeg slipper å gå gjennom gamle traumer nok en gang. det gir meg et solid håp om bedring.

Noen ganger må man lære seg å tenke annerledes på ting. Jeg ønsker meg et så godt liv som mulig. Og med mange fine opplevelser av glede og mestring. Nå skal jammen meg de tankevirusene møte på motstand hos meg. Jeg skal gjenkjenne dem, akseptere dem og sende dem videre. Da blir jeg ikke så full av tungsinn, og det er en prosess som vil ta tid. Heldigvis er jeg kommet godt i gang, og er mottagelig for å gjøre endringer.

Klem fra Wenche

0 kommentarer

Siste innlegg