Tar du utfordringen?

God kveld!

Jeg har valgt å dele noen flere tanker rundt min trening med dere i kveld. For jeg vet at altfor mange kvier seg for å trene, og vi som sliter med overvekt skal i hvert fall ikke vise oss frem. Jeg er en dame som lever med en rekke utfordringer i hverdagen. Men jeg gir meg ikke for det om. Selv om jeg har gått på smeller gang etter gang når det kommer til trening, så gir jeg ikke opp meg selv! For litt er bedre enn ingenting, og jeg trenger treningen sårt. Det er selvsagt fint om jeg mister noen kilo, og blir bedre trent. Men jeg trener aller mest for å holde angsten på god avstand.

Det er ikke så lett å dele disse bildene av meg. Men jeg nekter å skjemmes over egen kropp og utseende! Det er sånn jeg er, og det får dere bare leve med. Jeg har tatt et veldig viktig valg. Akkurat nå så trenger jeg 30 minutt fysisk aktivitet aller helst hver eneste dag. Det kan være en gåtur, noen runder i trappene eller en treningsøkt i stuen. For jeg kan love dere at angst ikke er noe kjekt å ha i hverdagen. Jeg vet at dagen blir bedre, og det er det som er hovedprioritet for meg akkurat nå. Der vil komme dager hvor jeg ikke kan klare det, og det er helt ok. For jeg er fornøyd med å klare 2-3 økter hver uke. Alt over det er ren bonus.

For meg så handler det om å bli mentalt sterke. Takle det som skjer rundt meg på en bedre måte. Bygge opp en sikkerhet i meg selv, og våge å stå stødig i de utfordringene som venter på meg. Jeg vet nemlig at der kommer harde tak fremover, og da må jeg være i best mulig form. Nå er det sånn at jeg er hjemme hver eneste dag. Så jeg har absolutt tid nok til å kunne holde meg i aktivitet i 30 minutter hver dag. Det er ikke så vanskelig, men jeg må ville det helt selv uten annet press. Den gode følelsen som jeg får i kropp og hode etter trening, er så utrolig herlig og befriende. Så jeg merker at det endrer meg på en positiv måte.

Å dele mine treningsopplevelser med dere, motiverer meg veldig. Og jeg blir tøffere i trynet. For å si det sånn, min kjære ektemann ble overrasket sa jeg ba ham om å ta bilder mens jeg trener. For jeg pleier nemlig å jage han vekk når jeg skal trene i stuen. Det har vært for kleint at noen skulle se på meg. Men nå er jeg sterk nok til å kunne dele dette med dere som følger meg her på bloggen. Kanskje jeg kan inspirere deg også til å være 30 minutter i fysisk aktivitet noen dager i uken?

Jeg håper virkelig at vi kan heie på hverandre, og motivere hverandre i tiden som kommer! Vi trenger alltid noen som kan heie litt ekstra på oss når vinteren setter inn. For meg så betyr vinteren veldig mye innetid. For jeg står ikke på ski i det hele tatt. Men jeg kan trene hjemme i min egen stue akkurat når det passer for meg. Det kommer til å bli harde tak, men jeg vet at dette trenger jeg mer enn noen gang! Så heng deg gjerne på!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

12 kommentarer
    1. Synes du er råtøff som viser deg fram slik du er. Du er flott og et forbilde for oss andre som har noen kilo for mye. Ha en fin dag videre!😀

    2. Henger meg på dette! Har selv en del kilo for mye i tillegg til psykiske lidelser.. så jeg vet jo at fysisk aktivitet er bra (og viktig) for meg.. men jeg sliter såååå med motivasjonen. Har laget en slags plan for kommende uke, så forhåpentligvis blir det litt lettere å gjennomføre!

      Takk for at du inspirerer og for at du deler med oss <3

    3. Steike ta du er tøff👍 Jeg bruker rockering. 1000 runder:) det gir en sterkere rygg pluss bonus som er man går inn i midjemål. Da jeg var overvektig. Med trening og rockering gikk jeg inn 22 cm i midjen 👍

        1. Dette ble jeg inspirert av!
          Nå skal jeg faktisk ta meg en halvtime med hjemmetrening, på grunn av dette innlegget 😁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg