Tilbake til “hverdagen”!

God morgen!

Da er hverdagen skikkelig i gang igjen, og hjemmeskolen har kommet tilbake. Sånn vil det jo være en god stund til, så jeg tar det med godt humør og pågangsmot. For ja, det krever en del å få gjennomført det man ønsker i disse tider. Så jeg er standhaftig på å følge min dagsplan, og være så strukturert som overhodet mulig her hjemme. Jeg trenger å ha ting på stell, og kjenne at dette kommer til å fungere fint i noen uker til. Dette kommer jo til å ta en slutt en vakker dag, så vi får bare stå på så godt som mulig.

Jeg har lært masse om meg selv de siste ukene, så jeg vet hvor skoen trykker. Det handler om ganske kort lunte, man må gjøre alt på en annen måte. Og jeg er jo ikke den som er mest glad i endringer. Men jeg har nå funnet en plan som vil hjelpe meg gjennom uken, og så skal helgene fylles med så lite jobb som mulig. Da skal jeg nemlig være tilstede for mann og barn. Blir spennende å se hvor mye lekser ungene skal pløye seg gjennom denne uken. Jeg tar en ting om gangen, og så blir det så godt som vi kan.

Vi har masse å lære av denne Corona perioden. Lurer på hva vi kommer til å huske aller best? Hva tror du? Der kommer garantert til å stå om dette i fremtidens historiebøker, og vi har vært en del av det hele. Jeg føler i hvert fall at 2020 kommer til å bli et år vi husker godt. Men alle plusser og minuser. Hvordan det føltes å måtte ha en annen hverdag i noen uker. Jeg synes faktisk det er litt fascinerende å tenke på. For dette har ikke skjedd på veldig mange år, og dette er noen viktige tider. Jeg tenker at vi får ta en dag om gangen, og så satser vi på at denne tiden får en lykkelig slutt ganske snart. Det er lov å håpe på det!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg og Hverdagschat (torsdag)

Podcast: Min psyke hverdag!

Bli gjerne med i Mestringsklubben!

0 kommentarer

Siste innlegg