Tips for et godt indre liv!

Hva er viktig å tenke på når vi skal ha et godt indre liv? Vet vi hvordan vi skal få det bedre? Er det noe som vi våger å prate om? Jeg er blant dem som lever med psykiske utfordringer i min hverdag. Så jeg må jobbe aktivt for å ha et godt indre liv. For meg så er det utrolig viktig å snakke om det som plager meg. Ikke for å motta trøst. Men heller for å kunne se flere sider av samme sak, og få nye tanker. Da kan jeg nemlig ende opp med å finne en vei ut av det som er vanskelig. Kommunikasjon er derfor et veldig nyttig verktøy for å få et godt indre liv. Snakk med noen som Du stoler på. Kanskje er det lurt å ha samtaler med psykolog. Det er ikke et nederlag! Men en styrke som Du faktisk viser når Du tar grep i livet!

Skaff Deg en oversikt over hverdagen din. Hva må Du gjøre for at hverdagen skal gi Deg et positivt indre liv? Det er mulig at Du må ta noen kjipe valg underveis. For vonde ting suger energien ut av oss, og det bør vi ikke ha for mye av. Jeg tok et grundig oppgjør med eget liv for noen år siden. Mye har skjedd siden den gang, og jeg har fått et bedre liv. Men det koster underveis i prosessen. Noen ganger må man komme seg vekk fra mennesker som trykker oss ned, eller som rett og slett ikke passer sammen med Deg. Kjemien må være tilstede, og man må ønske hverandre alt godt. Snu på hver stein, og ta valg som fristiller positiv energi til din hverdag!

Det er ditt liv som det handler om! Så jobben må Du gjøre selv. Men bruk gjerne verktøy som for eksempel mindfullness og meditasjon. Ha et åpent sinn, og finn din egen vei videre i livet. Vi lever i et svært hektisk samfunn hvor alle må prestere. Da er det ekstra viktig at man tar godt vare på seg selv, og bruker litt tid på å finne seg selv. Jeg tror at Du kommer til å klare deg fint!

Vi blogges!

Følg meg gjerne:

Facebook: Wenche Larsen Gundersen , WeLG Foredrag

Youtube: Wenche Larsen

Instagram: wenchelarsen.no

Snapchat: wencheblogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg