TIPS TIL GODE RUTINER!

Reklame | Annonselenke H&M

Jumpsuit fra H&M!

God kveld!

Det er mange som nå er tilbake på jobb etter ferien, og som skal starte opp med hverdagen igjen denne uken her. Vi skal for all del nyte den siste delen av sommeren, men det nærmer seg høst uansett for oss alle sammen. Med høsten kommer også de vanlige rutinene tilbake, og det bare elsker jeg. Er det noe som hjelper meg i livet, så er det å ha gode rutiner som hele familien kan forholde seg til. Nå tenkte jeg å dele mine favorittrutiner med med dere. Kanskje har har vi noe til felles? Eller har du noen gode tips? Del gjerne med meg på sosiale medier. Dette er i hvert fall de rutinene som hjelper meg i min hverdag:

  • Bruk tid hver søndag på å planlegge uken som kommer. Sjekk kalenderen, og pass på at alt er skrevet ned av avtaler og gjøremål. Sett gjerne på alarmer, dersom du er ekstra redd for å glemme noe.

 

  • Lage middagsmeny for uken, og deretter handleliste for uken. Vi tar den store ukeshandelen lørdag ettermiddag, og så stikker jeg innom for å kjøpe ferske grønnsaker hver fredag.

 

  • Planlegge når jeg skal trene, og sette det inn i kalenderen! Ved å lage konkrete avtaler med meg selv om trening, så unngår jeg at den havner i bakleksa i tidsklemma.

 

  • Sette på en vaskemaskin hver kveld. Når ungene er kommet inn, samler vi sammen alle klærne som skal vaskes. Deilig å unngå store klesdunker med skittentøy. Passer også på å vaske bløte badehåndklær, før de lager lukt i dunken.

 

  • Rydde på kjøkkenet rett etter middagen er spist. Og alltid sjekke at kjøkkenet er ryddig før jeg legger meg om kvelden. Kan ikke fordra å komme inn til rotete kjøkken om morgenen. Setter også på oppvaskmaskinen ved behov.

 

  • Min kjære “Erna” (robotstøvsugeren), er tidsinnstilt. Dermed får jeg gulvene mine vasket og støvsuget hver eneste morgen. En investering som jeg er så fornøyd med, og som hjelper meg i hverdagen. Liker å ha rene gulv, og med katt så er det et must med støvsuging ofte.

 

  • La tingene dine ha en fast plass i huset. Da vet du hvor ting ligger, og du trenger ikke å ha det rotete overalt. Legg ting på riktig plass etter bruk. Vi har brukt en del tid på å rydde før sommeren, og det er så deilig å ha det ordentlig stort sett overalt.

 

  • Fast tidspunkt for middag i ukedagene. Jeg lager middagen klar, og så spiser de som er hjemme. Ungene er ikke alltid hjemme, men da varmer de opp middagen ved behov. Ha bokser som tåler mikrobølgeovn, og lag klar porsjoner til de som spiser senere. Da kan man få ryddet skikkelig opp etter middagen.

 

  • Pass på at du får nok søvn. Jeg legger meg helst senest kl 23 i ukedagene.

 

Jeg er kommet til det punktet nå, at jeg ser frem til høsten. Og ja, jeg er klar for å sette i gang med spennende oppgaver nå. Jo mer orden jeg klarer å ha her hjemme, jo lettere går det for meg å kunne prioritere min egen tid. Da vet jeg at ting er på stell, og kan kose meg med god samvittighet. Hjemmet mitt og familien min kommer aller først, og jeg føler virkelig at vi har kommet oss vel i gang med de daglige rutinene nå.

Ha en fin kveld, så snakkes vi her igjen i morgen!

Klem fra Wenche

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg