TØFT PÅ MATFRONTEN!

 

God kveld!

Jeg har hatt en tøff uke når det kommer til kosthold, og spesielt med magetrøbbelet etter helgen, Det har vært ganske hardt å holde seg til den oppsatte planen, men jeg har unngått smellene. Jeg har egentlig slitt mest med å få i meg nok mat, siden magen har påført meg smerter. Det skal bli interessant å drøfte dette med min kostholdsveileder på fredag. For jeg skjønner ikke helt hvorfor det ble en så sterk reaksjon.

I dag har jeg klart å få i meg fire måltider, og det var godt å komme dit igjen. Kveldens skål med havregrøt, smakte faktisk ganske så godt. Denne store kostholdsendringen, er til tider krevende. Føler meg heldig som har hjelp underveis, og kan rådføre meg hver uke om mine utfordringer. Jeg har heller ikke vært i stand til å gjennomføre gruppetreninger som planlagt, så det må tenkes alternativt.

Hva gjør dere dersom magen slår seg vrang? Gi meg gjerne gode tips i kommentarfeltet. Personlig så tror jeg kroppen min fikk en kombinasjon av matsjokk og stress. Plutselig fikk den i seg mat som inneholdt andre ting enn vanlig, og i tillegg så har jeg kjent på masse stress den siste tiden. Da kan jo faktisk mine revmatiske sykdommer også lage krøll på magen og fordøyelsen. Tips mottas med takk!

Klem fra Wenche

2 kommentarer
    1. Fint at du er bedre. Jeg har egentlig ingen tips, men jeg vil påstå at det ikke er vanlig å få mageproblemer selv om man spiser noe usunt som man vanligvis ikke spiser, såfremt det ikke handler om ordentlig store mengder. Selv om det går månedsvis mellom kakestykkene og annet med sukker, får man ikke vondt i magen i dagevis ved å gjøre et unntak.

      Dette hjelper jo ikke deg stort, det er sikkert lurt å ta det opp med veilederen slik du har tenkt. Som du selv er inne på, kan det være en kombinasjon av forskjellige årsaker. For det er ikke sånn at alle får langvarige smerter etter en moderat utskeielse.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg