Tør Du å være glad i Deg selv?

Hva må til for at Du tør å elske Deg selv? Hvorfor klarer Du ikke å være glad i deg selv her og nå? Har Du blitt så skuffet over deg selv? Heldigvis så kan jeg fortelle Deg at Du er god nok akkurat sånn som Du er! Og vi er som regel våres verste kritikere selv. Så da må vi gjøre en jobb med hvordan vi tenker om oss selv i hverdagen. Den jobben har jeg gjort i eget liv i flere år, og jeg må fortsette å ha fokus på det. Men jeg kan si at jeg nå er blitt glad i meg selv. Jeg tror ikke at alt er perfekt. Men jeg vet at jeg er god nok. Og mer enn det kan man ikke forlange av oss selv.

Jeg vil gjerne at Du tar et oppgjør med egne tanker. For hvorfor skal Du bruke energi på negativitet? Gjør det Deg noe godt? Nei, det er faktisk svært skadelig! Hva vi tenker om oss selv, er faktisk veldig avgjørende for alt i livet. For det legger føringer på hva Du våger å gjøre i livet. Jeg måtte ta et skikkelig hardt oppgjør med meg selv for noen år siden. Jeg valgte å kjempe meg videre i livet til tross for helseproblemer og psykiske skader. Det har ikke vært enkelt. Men det har vært verd det. For nå våger jeg endelig å ta sjanser som kan endre livet mitt. For meg så er det viktig å være i balanse med seg selv på innsiden. Hvis Du sliter, så be om hjelp til å sortere tankene dine. Men selve jobben må Du være villig til å gjøre selv.

Når jeg fant ut av mine utfordringer, så ble der frigjort masse energi. For da kunne jeg endelig fokusere på det som er bra for meg. Jeg ønsker så inderlig at Du også kan finne ro. For Du må slutte med alle de negative tankene om Deg selv ! Alle mennesker har kvaliteter og egenskaper. Det gjelder Deg også! Bruk litt tid på å kartlegge tankene og følelsene dine. Jag vekk de negative tankene, og plasser dem der de hører hjemme. Vi kommer alltid til å ha dager hvor vi ikke er fornøyde med oss selv. Men vi kan velge hvor stor plass det faktisk skal få ha i livet vårt.

Dette er et langsiktig arbeid. Ikke mist motet underveis! For det kommer en dag hvor det verste slipper taket. Jeg har opplevd det selv, og jeg trodde ikke det ville skje med meg. For skadene hos meg er store. Men de er ikke større enn det jeg lar de får være. Nå har jeg akseptert at skadene er der, men jeg styrer likevel livet selv. Finn Din vei videre i livet, og vær glad i Deg selv! Det fortjener DU!

Vi blogges!

Følg meg gjerne:

Facebook: Wenche Larsen Gundersen , WeLG Foredrag

Youtube: Wenche Larsen

Instagram: wenchelarsen.no

Snapchat: wencheblogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg