Treningen endrer livet mitt!

Da jeg gikk på min treningstur i formiddag, så tenkte jeg masse på hvordan livet mitt har endret seg. Det er en stor forskjell på fortid og fremtid. Jeg er veldig glad for at jeg nå er sterk, og kan komme meg videre i livet. Men det er samtidig ganske uvirkelig å se hvordan livet fører meg videre. For meg så er disse treningsturene er fin anledning til å tenke på min egen endring. Jeg er på en reise som virkelig er spennende, og som jeg endelig føler er i ferd med å skape resultater. Min mental helse har så godt av å bli utfordret, og jeg lager meg nye rutiner og vaner. Det skjer fordi jeg er sta, og fordi jeg har gjort en viktig avtale med meg selv.

Treningen skal prioriteres først. For den skaper positiv energi i meg, og jeg får mer glød i skrivingen min etterpå. Når man er tro mot det man har bestemt, så blir man både sterkere, gladere og stolt av egen innsats. I dag så gikk jeg turen min med et smil om munnen. Deilig vær, og herlig med frisk luft. Beina mine gikk på en måte av seg selv, og jeg kunne gi meg selv lov til å nyte det litt. De dagene hvor treningen går så “lett”, er skikkelig deilig å oppleve. Man kjenner at fremgangen kommer rent fysisk, og at kroppen responderer bedre på treningen. Det er så godt å sitte her, og allerede være ferdig trent. Da kan jeg nyte kvelden skikkelig!

Fysisk aktivitet blir bare viktigere og viktigere for meg. Det handler om å bruke det som et verktøy i kampen mot angst og depresjon. Og samtidig gi den skrantne kroppen litt mer energi og styrke. At jeg går ned i vekt, er en ren bonus for min del. Men alt hjelper meg til å bli enda bedre, og det fyller hele meg med en deilig mestringsfølelse. Jeg skal gjennomføre 20 økter hver måned dette året her. Og til nå i januar så er jeg i mål med 12. Det betyr at jeg kommer til å klare det med god margin, og kanskje klare noen ekstra også. Det er jeg virkelig fornøyd med, og det er så digg å markere for gjennomført økt på min plakat på kontoret!

Det er opp til deg om du ønsker å få en bedre hverdag. For selv om man har et dårlig utgangspunkt, så vi det komme til å hjelp deg å være i fysisk aktivitet. Man trenger ikke være den som er slankest, eller best trent. Men man kan gi seg selv en mulighet for å få en bedre hverdag!

Ps: har du hørt på min podcast? Du finner den her!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg