Tromsø turen endret livet mitt!

God kveld!

Som mange av dere vet, så var jeg på tur til Tromsø sammen med hele gjengen i ABIP i oktober 2019. Den turen endret faktisk på veldig mye i min hverdag, og jeg kjenner at livet har blitt annerledes. Ikke fordi jeg henger sammen med influensere, men jeg fikk meg ganske mange aha opplevelser underveis den helgen. Det var en skikkelig intens tur, og det var første gangen jeg fikk testet meg selv på hvordan en såkalt “event” helg kan være. Jeg kjenner meg selv godt, og merket tidlig at dette kom til å bli svært krevende for meg. Og i løpet av helgen så skjønte jeg at vesentlige endringer måtte gjøres i mitt eget liv. For hvis jeg ikke endret på ting, så ville dette ta helt knekken på meg.

For det første så merket jeg veldig godt at min fysiske form ikke var på plass. Og med det hardkjøret som vi var med på, så var det egentlig så vidt det gikk for min del. Så jeg bestemte meg der og da for å ta et skikkelig grep, og at jeg måtte komme meg i gang med trening kjapt. Så det var en stor del av årsaken til at jeg endret livsstilen min fra 01.11.2019. Jeg kan ikke ha en så dårlig helse, og likevel pushe meg gjennom sånne helger. Og jeg ønsker virkelig å lykkes som influencer, og må da ta bedre vare på meg selv. Heldigvis så er kroppen min allerede i en mye bedre form allerede nå, så jeg vet at det var riktig beslutning for meg uansett.

Men jeg merket at nesten alt av det vi var med, føltes som å være utenfor komfortsonen min. Det var liksom ikke måte på hvor mange sperrer som jeg fikk bryne meg på denne helgen. Og jeg hadde en sterk prat med min mentor på søndagen. Vi var enige om at jeg måtte få vekk alle de dumme unnskyldningene som holdt meg tilbake. Det var ikke så lett, og slike prosesser tar tid. Men jeg startet allerede på hjemturen med den jobben. Gikk gjennom de ulike aktivitetene, og skrev ned hva jeg hadde kjent på underveis. Det var viktig lærdom for meg, og jeg kunne se et tydelig mønster som jeg ønsket å bryte. Gammel drit holdt meg nede, og jeg hadde ikke god nok tro på meg selv.

De siste månedene så har jeg altså jobbet meg gjennom disse prosessene, og det begynner å bli mye bedre å være meg. Jeg våger så uendelig mye mer, og jeg takler mer enn før. Det er ikke så ofte jeg lar meg stoppe av fortiden, og har fått den enda mer på avstand. Aller mest så handler det om at jeg må våge å prøve nye ting. Lære meg til å stå i situasjoner som jeg elsker, men som samtidig tidligere har gitt meg angst og redsel. Jeg har fortsatt en vei å gå, men har virkelig blitt mye tryggere på meg selv. Det vet jeg at mine nærmeste merker på meg, og at koser meg mer i livet nå. Det er viktig for meg å nå de målene som jeg har, og da må jeg ha hele meg med på lasset. Hvis ikke, så kan jeg ikke komme dit jeg vil.

Det har handlet om å få en hverdag som jeg trives i, og som gir meg den tryggheten som jeg trenger. Så har jeg tatt steg for steg, og utfordret meg selv underveis. Jeg har sagt i fra om hva jeg mener, og våget å stå opp for meg selv. Det har blitt nye tekster til min egen plate, og såre følelser har fått slippe ut av meg nå. Livet mitt er ikke rosenrødt, men det er blitt enklere å være meg. Og jeg er tryggere i meg selv på innsiden. Jeg håper at det kan merkes på utsiden også!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

Podcast: Min psyke hverdag!

6 kommentarer
    1. Etter alt som har kommet frem den siste tiden, er jeg glad for at jeg ikke meldte meg på dette kurset. Trives veldig godt som en bitteliten blogger med et par lesere om dagen.

    2. Hva er endret? Bloggen er ikke endret. Har du vært på øverste plassering? Fått de følgere, du ble lovet? Hvordan var det å gå på rød løper?
      Klart du endrer deg, bare ved å komme sammen med andre, på nye plasser. Få ny innputt.
      Du syns ikke det var rart du skulle legge ut dette i dag? Mange andre syns det.
      Synd du ikke ser det, men du kommer vel etter, men da er toget gått. Du får varsle oss når du er en av 10 beste bloggere

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg