Utfordringer i hverdagen!

God kveld!

Jeg kan med hånden på hjertet si at foreldrerollen til tider er ganske krevende. Ikke at ungene gjør noe galt, men heller den konstante bekymringen som jeg alltid går med inni meg. For man har ulike utfordringer i løpet av oppveksten, og man må bruke foreldrerollen på ulike måter. Det er spennende, men samtidig ganske skummelt. I disse tider hvor vi i tillegg har viruset å tenke på, så må jeg nok si at det blir litt tanker for mamma. Sånn er det jo for alle oss som har barn. Det er krevende med hjemmeskole, men samtidig så føles det jo tryggest.

For meg så handler det mye om å slippe litt på det enorme kontrollbehovet som jeg har, men samtidig være tilstede nok i deres hverdag. En krevende balansegang, og jeg vet at dette er noe som jeg må få en fin ordning på den kommende tiden. Det er jo ganske viktig å være en god voksen, og jeg kan gi dem den oppdragelsen som de trenger. Å ha tenåring og ungdom, er skikkelig kjekt og spennende. Men jeg vet også at denne perioden kan være krevende for de også. og vi prater en del om det her hjemme. Jeg håper vi sammen kommer oss gjennom denne perioden på en fin måte.

I samfunnet vårt så har vi jammen meg mange utfordringer akkurat nå, og jeg føler at vi kan forbedre oss på mange områder. Det er ikke lett å vite hva som er riktig, men jeg håper virkelig at dette viruset forsvinner snart. Vi forholder oss til de reglene som finnes, og så forsøker vi å komme gjennom dagene på en fin måte.

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg og Hverdagschat (torsdag)

Podcast: Min psyke hverdag!

Bli gjerne med i Mestringsklubben!

0 kommentarer

Siste innlegg