Våg å gå på trynet!

For å bli bedre på et område, så må man våge å feile noen ganger. Gå skikkelig på trynet, og finne ut hvordan man reiser seg igjen. Jeg har erfart dette mange ganger, og i ulike alvorlighetsgrader. Men jeg har lært noe viktig hver eneste gang. Og den kunnskapen er viktig å bruke når man ønsker seg personlig vekst. For min del, så er det avgjørende å kjenne at man vokser som menneske. Jeg vil ikke bli sittende fast i livet, men heller forsøke å ta nye steg videre. Men hvordan skal man egentlig få det til? Og kommer jeg noen gang til å bli fornøyd? Blir det et evig jag etter noe som er bedre? Eller klarer jeg å finne roen på et tidspunkt?

Å være nysgjerrig på livet, tror jeg er ganske avgjørende for egen vekst. Jeg kan nesten ikke vente med å vite hva som ligger rundt neste sving. Og jeg føler meg ikke på noen måte ferdig, eller i mål. Det kan være både godt og vondt å kjenne på de følelsene. Men jeg har akseptert meg selv, og hvordan jeg er skrudd sammen som menneske. Jeg trenger på mange måter bare en liten finjustering. Så kommer jeg dit som jeg ønsker meg. Det handler ikke om å være perfekt, eller lykkes i alt man gjør. Men heller om å fortsette fremover i livet, og våge å ta de sjansene som kommer. Jeg vil ikke være feig eller redd. Det er så mye kjekt som venter på den som tør, og jeg har bestemt meg for å våge mer.

Der kan ikke skje så mye verre ting enn det jeg allerede har vært gjennom. Så det har faktisk sin fordel å ha vært gjennom traumer. Da er man på en måte ikke så engstelig. Jeg har jo kommet meg gjennom mange kriser allerede, og er fortsatt oppegående på min egen måte. Jeg har satt meg noen konkrete mål, og jobber meg fremover mot dem. Men jeg har ikke anelse på hvor eller hvordan dette ender. Det får vi ta når den tid kommer. Akkurat nå så velger jeg å satse på de tingene som jeg er god på, og som jeg vet kan føre meg videre. Jeg merker at der skjer mentale endringer underveis, og jeg føler meg mye tryggere i meg selv. Det er så godt å kjenne på, og jeg føler meg klar for enda flere utfordringer.

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

Podcast: Min psyke hverdag!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg