Våger Du å dele vanskelige ting?

Våger Du å snakke om vanskelige ting? Eller bærer Du alt sammen inni deg til det sprekker? Hva er det som holder Deg igjen? Jeg vet at det kan være skummelt å dele det som er sårt og vanskelig. Men jeg vet også at det er enda verre å kun holde det for seg selv. Jeg levde i altfor mange år med masken min på. Der var ikke en levende sjel som visste nøyaktig hva jeg opplevde i mitt privatliv. Når jeg gikk på jobb, så gikk jeg på en scene. Da røpet jeg ikke noe . I hvert fall ikke bevisst. For jeg trodde ikke at det ville være mulig. Men der tok jeg grundig feil, og det angrer jeg på i dag.

Den dag i dag så er ikke alt fortalt. For jeg velger fortsatt å holde noe helt for meg selv. Og jeg tror det kommer til å fortsette sånn. Men jeg har valgt å la masken min falle, og være ærlig. Nå vil jeg ikke gjemme meg bak noe som ikke er meg. Ja, det er både skremmende og vondt i perioder. Men det er aller mest befriende. Jeg måtte få ut det som holdt meg nede. Og det er så godt å kjenne at man kan være seg selv i de aller fleste situasjoner. Nå har jeg valgt å dele masse på internett. Det er ikke for alle, og jeg respekterer det fullt ut. Men jeg tror at det er viktig å prate med noen som Du stoler på. For problemene oppleves veldig ofte mindre når man deler det med noen.

Jeg har tro på åpenhet! Det har blitt en veldig viktig ting i livet mitt. Og jeg føler meg endelig fri! Men jeg kan ikke bestemme hva Du skal gjøre med dine hemmeligheter. Kanskje trenger Du å dele dem med noen? Eller at Du begynner å forberede deg på å skulle fortelle til en god venn eller terapeut. Du må ta valget selv! Men jeg oppfordrer Deg til å vurdere muligheten for å kunne dele det vanskelige. For jeg tror at Du vil vokse på de, og livet vil føles lettere for Deg! Jeg ønsker Deg alt godt, og jeg håper at Du finner din vei!

Vi blogges!

Facebook: Wenche Larsen Gundersen , WeLG Foredrag

Youtube: Wenche Larsen

Instagram: wenchelarsen.no

Snapchat: wencheblogg

0 kommentarer

Siste innlegg