Vennskap skal føles som solskinn!

God morgen!

Hvem får lov til å være i din omgangskrets? Hvilke venner liker du å bruke tid sammen med? Gir de deg positiv energi? Eller tapper de deg helt tom? For min del så har jeg virkelig lært meg masse om vennskap. For noen ganger så må man bryte opp, og starte helt på nytt. Sånn var det for meg, og sånn har det jo vært for veldig mange andre også. Men jeg har blitt selektiv med årene, og passer på hvilke energier vennene mine gir meg. Og om jeg gir de positiv energi, eller kun sluker alt som kommer kun til mitt eget beste. For det går nemlig begge veier, og man må ha en viss kjemi for at vennskapet skal vare over tid.

Jeg ønsker å være med mennesker som fyller livet mitt med solskinn, men som også tåler en skikkelig storm. Og jeg ønsker å være det samme tilbake. Hvordan vi faktisk hjelper hverandre i hverdagen, er utrolig viktig. For der bygges jo fundamentet i et vennskap. At man vet de finnes i nærheten, og at de ønsker å være en del av hverdagen din. På godt og vondt. For meg så har det vært veldig viktig å kunne kjenne seg helt trygg. Vite at det er ok å være helt ærlig med mine venner, og at de kan stole på meg også. Vennskap er å både gi og ta. Jeg er svært glad for at nye vennskap har kommet inn i livet mitt, og forsøker etter beste evne å ta godt vare på dem.

La vennskap bygges på ærlighet og åpenhet, varme og omsorg. Vær i lag med folk som vil deg godt, og som er glad i deg for den du er. Ikke let etter den perfekte vennen, men våg å bli kjent med de som du møter underveis i livet. For plutselig oppstår der sterke vennskap, også der du minst venter det!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg og Hverdagschat (torsdag)

Podcast: Min psyke hverdag!

Sjekk gjerne ut Mestringsklubben!

0 kommentarer

Siste innlegg