VI HAR AVLYST JULEN !

 

God kveld!

Denne julen skulle jeg endelig ha ned min familie til Mandal, og feire julaften sammen med dem her hjemme hos oss. Det er noe som jeg har gledet meg veldig til ,og som jeg har forberedt meg på over lang tid. Jeg har veldig lyst til at mine barn skal få ha en julaften her hjemme, og at min side av slekten da kommer hit. Nå hadde vi bestemt oss for å gjøre dette, og jeg skulle forberede meg på å lage stor julemiddag her hjemme.

Men så er det jo denne irriterende pandemien som lager krøll i våre planer. For det er jo svært usikkert hvor mange vi får lov til å være samlet på et sted, og hvordan smittesituasjonen er akkurat i juledagene. Vi hadde alle sammen et behov for å ta et valg angående julen 2020, og i går måtte vi bare bestemme oss. Det endte med at vi har avlyst årets julefeiring sammen med min familie, og vi skal feire julaften her hjemme.

 

Nå blir vi sittende i hver vår stue, og det føles veldig rart. I dag har jeg kjent på litt tristhet, fordi jeg hadde sett frem til å endelig kunne ha et stort juleselskap her i Mandal. Det er så merkelig å måtte avlyse en julaften. Så nå trenger jeg litt tid til å innstille meg på en annerledes jul. Forhåpentligvis ender det med å bli en koselig feiring her uansett, men bare på en litt annen måte enn det vi vanligvis gjør. Det kan godt hende at vi klarer å få til en skikkelig koselig hjemmejul også.

Vi er mange i familien som er i risikogruppen, og det vil kunne få fatale konsekvenser dersom vi blir smittet. I tillegg så jobber min kjære mann i min brors firma, hvor også min svoger jobber. Dersom de må i karantene, så vil det ikke være gunstig for firmaet. Selvsagt kan dette skje uansett, men vi ønsker ikke å medvirke til at slikt kan skje. Heldigvis er hele familien enig i avgjørelsen, og jeg håper at vi kan samle alle mine her nede om to år.

 

Julen har sine tradisjoner, og jeg er er så vant til vår måte å feire jul på. Vi skifter jo på å feire julen med min og min manns familie, så nå får vi vente to år på neste mulighet. Vel, jeg skal omstille hodet mitt. Og så skal jeg sørge for at vi får en skikkelig koselig jul, på vår egen måte. Det kommer til å bli en god julemiddag, og gaveutdeling i fred og ro. Så er nok denne julen noe som vi alle kommer til å huske. For pandemien har satt sine spor i 2020. Vi må bare gjøre det beste ut av situasjonen.

Ha en fin kveld!

Klem fra Wenche

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg