Vi har ikke noen å miste!

God kveld!

Verden er et underlig sted. Mennesker kommer og går. Plutselig endrer bildet seg veldig for utrolig mange mennesker. Det er smertefullt, og helt umulig å sette seg inn i . Kun de nærmeste vet hvordan det egentlig føles å miste noen man elsker. Hele Norge fikk sjokk i går kveld. Ari Behn er ikke blant oss lenger. En person som på mange måter var så annerledes. Jeg kjente ham ikke, og jeg har nok en del ganger tenkt at han var rar. For han hadde et språk, som jeg ikke helt forstod. Likevel ble jeg trist da nyheten kom, og jeg fikk kjenne på en del følelser.

I det øyeblikket man hører om et selvmord, så blir alt så ekstremt sårbart. Det er som om sannheten blir kastet rett i ansiktet på de som sitter igjen. Familien valgte åpenhet, og det står der respekt av. Som mamma, så tenker jeg ekstra på de tre jentene som har mistet sin pappa. Det er så brutalt, og så meningsløst. Mine varmeste tanker sendes til barna og de nærmeste. For selv om jeg ikke var en stor fan, så har et vakkert menneske valgt bort livet sitt. I et samfunn hvor vi alle sammen har et ansvar. Om å dele kjærlighet. Være rause mot de som er annerledes enn en selv. Respektere at man er ulike. Se hverandre, og våge å spør om man har det bra.

Jeg håper at familien nå får nok ro, og at de alle sammen får den hjelpen som de trenger. Nå må vi alle sammen forsøke å lære noe av dette. Altfor mange mennesker velger bort livet sitt. De orker ikke å leve mer i denne verden. Vi kan ikke alltid vite hvorfor, og det har vi ikke krav på å vite heller. Men vi kan bli mer åpne med hverandre, og be om hjelp. Bli hørt når man sender ut et rop. Stå sammen i stormene, og i stillheten etterpå. Nå er sjokket stort, men den sorgen som kommer i ettertid er brutal. La oss derfor sende varme tanker til alle som opplever en slik situasjon i sin familie.

Juletiden er ekstra sårbar, og slike tragiske hendelser trigger oss til å spre varme. Men vi må ikke glemme hverandre i den kalde hverdagen som venter på oss om kort tid. Når barna skal tilbake på skolen, og må møte den ny hverdagen. Der kommer et tidspunkt hvor mediene kanskje ikke tar hensyn lenger. Da kommer der nye runder med vanskelige følelser. Jeg håper at de støtter seg på hverandre, og at hjelper de trenger kommer frem. Ari Behn var et spesielt menneske. Men han er også en av så altfor mange som har tatt sitt eget liv. La oss alltid minnes dem, på hver vår måte.

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg