Vi skal “bare” være hjemme og i campingvogna i sommer!

Sommeren nærmer seg for alvor, og spørsmålet om sommerferie er et hett samtaleemne overalt. Vi skal være en del her hjemme, og så ha noen turer opp til campingvogna på Neset Camping. Det er ikke økonomisk forsvarlig for oss å gjøre noe mer denne sommeren. Vi kan ikke legge masse penger ned i en utenlandstur i år heller. Det er litt surt for ungene. For det er nesten en konkurranse på skolen om hvem som skal på den kuleste eller dyreste turen i sommer. Og så gruer man seg til å snakke om sommerferien på første skoledag til høsten. For vi har jo “bare ” vært hjemme eller i campingvogna.

Dette er jammen meg ikke lett. For der er en forventning i samfunnet om at alle skal ha råd til en sydentur eller to hvert eneste år. Men sånn er ikke virkeligheten for så veldig mange egentlig. Jeg har så vidt kommet skikkelig i gang med å jobbe litt. Så der er ikke noen feriepenger for meg. Og vi voksne føler oss heldige som har campingen vår. Det er ungene som sliter med alle spørsmålene og kommentarene. Det frustrerer meg at miljøet er sånn blant barna. Så vi prater en del om det her hjemme, og vi forstår at det er litt vanskelig for ungene. Men vi har alle sammen et mål om en utenlandsferie i løpet av noen år. Det er et konkret mål som inspirerer meg til å stå på litt ekstra.

Jeg skulle ønske at foreldre og lærere snakket mer med ungene sine om dette temaet. For det er ikke kjekt at dette blir noe å erte hverandre med. Vi kan ikke gjøre annet en å snakke med våre egne barn, og være ærlige med hverandre. Så jeg ser frem til en fin sommer her i Mandal og på Neset camping. Husk på at kvalitetstid med familien ikke trenger å være en kostbar sydenferie. Men for all del, reis av sted dersom man har mulighet. Bare snakk med ungene om at de må respektere at andre familier ikke har samme muligheten.

Vi blogges!

Følg meg gjerne:

Facebook: Wenche Larsen Gundersen , WeLG Foredrag

Youtube: Wenche Larsen

Instagram: wenchelarsen.no

Snapchat: wencheblogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg