Viktigste timen i uken!

Har du oppsummert uken din? Hva var ukens desiderte høydepunkt? Hva kan du forbedre, eller endre? Er du fornøyd med dine egne resultater? Vet du noe, det er så viktig å bruke litt til på å oppsummere uken. For her ligger der som regel masse forbedringspotensiale, og man kan luke bort uheldige vaner raskt. Vi må alle sammen våge å teste ut ulike løsninger, men da er det også veldig viktig å evaluere sin egen hverdag. Der vil garantert vært både plusser og minuser i dette regnskapet, men du trenger å ha oversikten. Da får du den beste starten på ny uke!

Jeg har den kommende uken ferdig planlagt. Det betyr at jeg vet hvilke oppgaver som skal gjøres på de enkelte dager, og jeg har kontrollen. Vet du noe? Jeg er en skikkelig kontrollfrik! Jo mer som er ordnet på forhånd, jo roligere blir jeg. Familien min erter meg noen ganger, og det fortjener jeg. For det kan bli litt voldsomt noen ganger. Men når vi har evaluert den forrige uken, så må vi justere den kommende uken. Ta vekk det som var helt feil, eller justere det bedre.

Vi finspisser vår egen hverdag, og da kommer vi oss i vekst. Bruk en halvtime hver søndag, og se tilbake på det som skjedde akkurat denne uken. Deretter bruker du en halvtime på å forberede neste uke. Da vil du luke vekk det som ikke fungerte bra, og ikke skape følgefeil i jobben din. Jeg mener at det er en verdifull time i din hverdag. Og tenke på den starten du da får mandag morgen!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg og Hverdagschat (torsdag)

Podcast: Min psyke hverdag!

Bli gjerne med i Mestringsklubben!

0 kommentarer

Siste innlegg