WENCHE’S LAPSKAUS A LA HELLSTRØM

God kveld!

I dag gikk jeg på med krum hals, og skulle lage hjemmelaget brun lapskaus til min kjære familie. Slike middager som tar lang tid, er ikke jeg så veldig god på. Men har bestemt meg for å bli bedre, så da var det bare å komme i gang. Jeg tok utgangspunkt i oppskriften til godeste Hellstrøm. Og jeg hadde noen timers jobb foran meg, det var jeg forberedt på.

Jeg startet med å kutte oksekjøtt i biter, og steke de litt stekepannen. I mens kokte jeg opp ferdig oksekraft og vann. Etterhvert som kjøttet var brunet, så la jeg det oppi gryten. Så gikk jeg i gang med å kutte grønnsaker. Det var poteter, kålrot, gulrot, persillerot og løk. Alt sammen fikk da koke lenge og vel, og jeg rørte i gryte innimellom.

Resultatet ble ganske bra. Til neste gang har jeg lært å ha enda mer kjøtt, kanskje litt pølse og ikke kutte grønnsakene så smått. Smaken ble veldig god, og familien gav meg godkjent. Så kjekt å lage litt mer husmannskost fra bunnen av. Og gøy å klare det helt på egenhånd. Det er mestring, og jeg elsker det!

Klem fra Wenche

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg