Vanskelige avgjørelser

I løpet av livet møter man mange situasjoner hvor man må ta en avgjørelse. Noen av dem er kjempelette å ta, andre er fryktelig vanskelige! Alle avgjørelser får jo konsekvenser, enten på godt eller vondt. Noen ganger må jeg gå veldig mange runder med meg selv. Andre ganger skjer de ganske spontant. Prosessen frem til avgjørelsen blir tatt, er ofte ganske slitsom for meg! Jeg tenker kjempemye på alle fordeler og ulemper. Hva skjer dersom jeg velger den løsningen? Blir det best for oss alle? Blir ringvirkningene for store? Blir dette bra eller dårlig?? Av og til føles det som det foregår en politikerdebatt inni hodet mitt! Mange meninger blir ytret, noen ganske intense og sterke, mens noen mer forsiktig! Argumenter flyr gjennom hodet mitt, og det er ganske slitsomt og intenst. 

En av grunnene til at det blir såpass intenst, er jo det faktum at mine avgjørelser får jo betydning for andre enn meg selv! Og jeg vil jo av natur være “flink pike”, og velge riktig! Jeg vil jo aller helst ikke gjøre andre noe vondt på noen måte! Men vanskelige valg må jo også tas i blant! For meg er det uansett viktig at valgene er gjennomtenkt . Da kan jeg stå stødig selv i de sterkeste stormene! Da er det ro i sjelen, og jeg vet jeg har gjort riktig! 

Å skaffe seg egen blogg var noe jeg hadde tenkt på over lang tid! Jeg hadde tenkt og fundert veldig lenge. Hva ville jeg kunne få til? Hadde jeg noe fornuftig å komme med? Hva ville folk mene? Ville jeg bli for opphengt i hva folk mener om min blogg?? Jeg har lenge kjent på en trang til å skrive, til å sette ord på ting. Endel av de tingene er for private til å deles på bloggen, så de tingene verner jeg om. Men jeg har alltid likt å sette ord på ting, få det ut av hodet og ned på arket. Jeg merker allerede nå at bloggen hjelper meg med dette. Noen innlegg er hverdagslige hendelser, andre har litt dypere innhold . Slik er livet. Noen dager går av seg selv, mens andre dager er litt mer krevende mentalt. 

Jeg er veldig takknemlig for mottakelsen av bloggen min! Takk for ros og tilbakemeldinger! Så avgjørelsen om å starte en egen blogg er jeg glad for at jeg tok! At jeg våget! Håper du er med på ferden videre! Ha en flott dag!

1 kommentar
    1. Jeg tror jeg skjønner hvordan du har det, og det kan være utrolig slitsomt til tider! Det er fint at blogging kan hjelpe, og jeg ønsker deg lykke til videre 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg