Fremtiden

Det er viktig å tenke fremover! Hva har man lyst til å oppleve? Hva har man lyst til å oppnå i livet sitt? Hvilke mål setter du deg for fremtiden? Tørr du satse? Hva har du lyst til å jobbe med? Er det på tide med en ny retning? Er drømmene dine oppnåelige? Tørr du snakke høyt om drømmene dine, eller holder du dem kun for deg selv?

Jeg har mine drømmer om fremtiden. Jeg har mine tanker og ønsker om hvordan fremtiden til meg og mine nærmeste skal være. Jeg vet godt at ikke alle drømmene blir til virkelighet, men det er sunt å drømme! Ved å holde fokuset fremover, kan man lettere legge vonde ting bak seg! Jeg drømmer om en hverdag hvor gamle ting ikke lager så mye oppstyr! Jeg håper og tror at vi kommer dit en dag. Det er en drøm jeg aldri gir slipp på!

Jeg trives veldig godt i min nåværende jobb! Men jeg har også drømmer om å gjøre noe litt annerledes i tillegg. Jeg ønsker å bruke mine erfaringer til hjelp for andre. Akkurat hvordan, og eventuelt når, vet jeg ikke enda! Jeg ønsker å jobbe mot mobbing! Jeg ønsker å fronte fysisk aktivitet som medisin for både fysiske, men også psykiske plager! Jeg har allerede fått tilbakemeldinger på at min historie hjelper andre!

Det er uansett bare fint å våge å tenke litt stort. Våge å si at man vil være til nytte for andre. Ved å fortelle min historie om mobbing i barndommen, blir jeg ett ansikt for alle dem som sliter med slike opplevelser. Det er jeg glad for at jeg tørr! Altfor mange barn og unge blir mobbet den dag i dag. Fokuset må være å stoppe det! Vi må hjelpe dem til å forstå hva det gjør med ett menneske, og hvor store konsekvensene kan bli!

Noen av dere tenker kanskje hvorfor tror jeg at jeg kan hjelpe. Sannheten er den at når en virkelig person står foran en forsamling, og deler sin historie, så berører det på en annerledes måte enn at læreren prater om det. Det gjør som oftest større inntrykk på dem som hører på. Vi får bare se om det blir aktuelt en gang i fremtiden. Men en av mine drømmer er altså å hjelpe andre!

Jeg kommer alltid til å ha drømmer. Noen drømmer prater jeg aldri til andre om. De vil jeg bare ha for meg selv. Ingen av oss vet hva som venter oss i fremtiden, men vi kan gjøre den så god som mulig for oss selv! Ikke gjem drømmene bort! Ta dem frem innimellom, og se om noe kan bli virkelighet!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg