Selvtillit og selvrespekt er nøkkelen min!

Livet mitt endret seg drastisk da jeg oppdaget hva selvtilliten gjør med ett menneske. Jeg oppdaget meg selv på en helt ny måte. Jeg klarte å se hva jeg mestret, hva jeg kunne få til, hva slags evner jeg har! Jeg fikk endelig en forklaring på hva jeg har manglet i livet mitt. Jeg tok meg selv på alvor, og begynte å lete etter årsaken til mine utfordringer i livet. Jeg trengte en skikkelig vekker. Jeg forstod etter hvert at det jeg måtte starte med, var faktisk å være glad i meg selv!

Jeg måtte tillate meg selv å si gode ting til meg selv. Faktisk gi meg selv ros! Ikke bare snakke nedlatende til meg selv, fordi jeg var vant til at andre gjorde det! Jeg måtte sette ned foten, ta grep, og si stopp! Jeg forstod at det jeg tillot andre å gjøre mot meg, slettes ikke var riktig! Jeg har sakte men sikkert begynt å få selvrespekten på plass! Det har tatt tid, og jeg kan enda ha bittesmå tilbakefall. Det må jobbes med jevnt hele livet!

Etter hvert som selvrespekten kom på plass, begynte også selvtilliten å stige! Jeg har gitt meg selv muligheten til å utforske nye ting! Jeg er trygg på meg selv, og mye roligere! Det er trist for meg å tenke på at jeg måtte bli så godt voksen før dette kom på plass! Men jeg har valgt å snu det til at det er nå det spennende livet skal begynne!

Jeg håper likevel at dagens unge gutter og jenter slipper å starte livet slik! Jeg vet hva som kreves å få orden på disse tingene som voksen. Vi må ha fokuset på at dagens unge skal behandle hverandre på en måte som gjør at de slipper slike utfordringer! Vi må holde fokuset på at hver enkelt er unik, og alle er like mye verd uansett utseende, hudfarge eller legning!

Jeg har funnet mine nøkler for å åpne opp det gode i livet mitt! Jeg må jobbe hardt for å lykkes, men det gjør det ekstra godt å kjenne på fremgang! Jeg gleder meg til livets reise!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg