Dagen er din!

Denne dagen er din! Du kan velge hvordan du vil gjennomføre den! Vil du ha en god dag, eller blir det en dårlig dag? Vi styrer ikke alt, men vi kan selv legge føringer på hvordan vi vil dagen skal være! Det første vi trenger, er en positiv innstilling! Ved å være positiv i utgangspunktet, blir det som oftest lettere å komme seg gjennom dagen! Sjansen er veldig stor for at du får en rekke positive opplevelser på din vei! Det er godt å tenke på!

Gi deg selv noen små pusterom i løpet av dagen! Om det er noen minutter i godstolen, eller på terrassen i sola! Kanskje du tar noen minutter med øynene lukket, for å hente nye krefter! Litt musikk, eller en treningsøkt? Det er viktig å gi seg selv de øyeblikkene underveis i en travel hverdag! Da fylles batteriene med nye energi, og man er klarer å ta tak i de litt vanskeligere tingene i løpet av dagen!

Uten mat og drikke, duger helten ikke! Her er det lett å slurve! Regelmessige måltider er viktig, og er noe jeg strever litt med å få til selv! Spis lite, og ofte! Små mellom måltider er lurt å planlegge i løpet av dagen! For hvis ikke kommer “sulten” å tar deg! Her har definitivt jeg et forbedringspotensialer! Det tror jeg nok mange andre også har!

Når kvelden kommer forsøker jeg å tenke gjennom hva denne dagen har gitt meg av både positive og negative opplevelser. Hva må jeg gripe tak i , og hva er jeg fornøyd med! Da får jeg med meg det som er bra, og ikke bare fokuserer på det negative! Håper inderlig at du har en flott dag i dag! Det fortjener nemlig du!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg