Mitt oppgjør

Jeg fikk en kommentar på ett av mine forrige innlegg. Vedkommende skrev ikke navnet sitt. Men vedkommende hadde tydeligvis blitt provosert over mitt oppgjør med mitt liv i Egersund . Det ble også nevnt at jeg bryter broer og velger å dolke mine tidligere støttespillere i ryggen. Jeg skal ærlig innrømme at jeg ble provosert. Forstå meg rett, det er helt greit å være kritisk til mine innlegg ! Jeg forstår at ikke alle er enige i mine synspunkter og fremgangsmåte . Men jeg velger likevel å skrive dette innlegget. For jeg har litt jeg vil dere skal vite!

1. Jeg valgte å flytte fra Egersund av mange ulike grunner. Mine mest private grunner ønsker jeg ikke å kommentere her. Men jeg er helt åpen om at det beste for min helse fysisk og psykisk var å starte på nytt. Det var viktig for meg. Jeg har selvfølgelig hatt gode opplevelser i min hjemby også, men summen av det negative ble for stort. Jeg trengte en forandring. Og når kjærligheten gjorde at vi måtte velge ett sted å bo sammen, så var det på tide å bryte opp, og komme seg avsted! 

2. Jeg har mistet kontakten med en del mennesker. Men det er ikke kun min feil. Jeg har bevisst brutt kontakten med de menneskene som ikke gjør meg godt, eller ikke tror på meg. Jeg ønsker å ha mennesker i livet som jeg virkelig kan stole på. Som alltid er der. Det er mitt valg, og det står jeg for. Men det er faktisk sånn at mange av de som jeg tidligere kjente, har valgt selv å trekke seg unna. Det er ikke alltid jeg som bestemmer om vennskap skal ha livets rett. Noen kunne jeg nok ha tatt kontakt med selv, men usikkerheten blir stor når man ikke hører noe fra dem på flere år. Jeg biter ikke, og det er fint dersom noen vil ta kontakt! 

3. At noen av dere ikke liker at jeg forteller om mine negative opplevelser, er helt iorden. Jeg forstår at det kan være vanskelig å lese det. Men dere får faktisk velge. Bloggen er min arena, og jeg velger selv hva jeg vil fortelle om her! Dere velger helt frivillig å lese det jeg skriver! Jeg er så glad og takknemlig for alle som leser min blogg! Men på bloggen er det faktisk mine synspunktet som skal komme frem. Jeg har holdt munn i mange år om mine opplevelser! Det er det slutt på nå, og bloggen er min plass hvor jeg kan få frem det jeg mener og tenker! 

4. Jeg har tatt et valg. Jeg skriver i det offentlige rom. Da må jeg kunne stå inne for alt jeg skriver! For meg blir det feigt å skrive anonymt. Hvis ikke mitt navn kan stå under det jeg skriver, så bør jeg heller ikke skrive det. Når folk er anonyme blir det vanskelig å vite hvordan man skal forholde seg til vedkommende. Så ta gjerne kontakt via andre måter dersom dere ønsker å ta kontakt for å diskutere med navn. 

Jeg er ikke en person som ønsker å såre andre mennesker. Men jeg er ærlig. Det kan være brutalt for noen. Men jeg har valgt å skrive, og jeg kommer til å være åpen og ærlig i all min jobbing fremover! Jeg pynter ikke på sannheten! I tiden fremover kommer jeg til å fortsette med blogg, og med foredrag. For jeg har ting på hjertet, og jeg vil nå ut! Og jeg vet at jeg har god støtte i familie og venner! Det er jeg glad og takknemlig for!

5 kommentarer
    1. Du er ett voksent menneske som ikke trenger Ã¥ svare for dine valg Wenche! Du vet hva som er best for deg og dine, og skal ikke behøve Ã¥ forsvare hvorfor du har gjort som du har gjort, og iallefall ikke for mennesker som denne feige personen her som skriver anonymt…. Du er ei fantastisk dame som jeg er glad i, og du fortjener ikke at noen prøver Ã¥ henge deg ut offentlig som pokker i meg ikke er mann eller kvinne nok til Ã¥ stÃ¥ frem med navn. Finn pÃ¥ noe annet Ã¥ gjøre anonym, enn Ã¥ drive med slik trolling!

    2. Ibsen sitt kjente sitat passer bra her: “Tar De livsløgnen fra et gjennomsnittsmenneske, så tar De lykken fra ham med det samme”.
      Det er sikkert trygt og godt for deg å leve på en livsløgn. Mye trøst i og ikke minst enkelt å skylde på andre, enn å ta et ekte oppgjør hvor man ser den “objektive” sannheten i øynene og påtar seg litt mer skylda selv. En del feilaktige beslutninger tar vi alle uten at det er rett å klandre andre for disse valgene.
      Men greit. Jeg skal stoppe her. Har fått fram mine poeng i denne omgang.
      PS! Anonym eller ei. Det viktigste bør være SAKEN og ARGUMENTASJONEN, og ikke HVEM som skriver hva.

    3. Det er så sant Wenche.I vår alder velger man bort de mennesker som gjør en vondt.Stå på videre.Stolt av deg.
      Lena 💖

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg