Psykisk vold setter spor!

Mange tror kanskje at fysisk vold er det farligste, og mest utbredte formen for vold! Sannheten er at psykisk vold forekommer veldig ofte, og setter varige spor etter seg! Å bli ydmyket og trakassert jevnlig , er meget skadelig for et menneske! Det synes ikke på kroppen, men skaden på innsiden er stor og vond! Man får varige men, og det kreves stor grad av trygghet og terapi for å leve ett normalt liv!

Jeg vet hva det dreier seg om! Jeg lever med ettervirkninger. Jeg ønsker ikke å utlevere detaljer, men det har vært veldig tøft å leve med i mange år! Jeg er glad for at det i media skrives og prates mer om hva psykisk vold gjør med ett menneske! Jeg ønsker en åpenhet rundt dette temaet! 

Selvtillit og selvrespekt blir fullstendig ødelagt! Man har null tro på seg selv, og man blir hjernevasket til å tro det man blir fortalt! Det utvikles en feil tankegang om eget liv, kropp og utseende! Negative tanker florere i hodet, fordi man har fått høre negative holdninger og ytringer om seg selv over flere år!

Ett av mine foredrag vil handle om akkurat dette temaet! Å forsøke å opparbeide seg selvtillit og selvrespekt i voksen alder er vanskelig! Jeg vil prate om hva som skjer med ett menneske som blir utsatt for psykisk vold! Hvordan reagerer man når livet skal gå videre? Hvordan finner man seg selv igjen?

Jeg vet at dette er et vanskelig emne å ta opp! Og jeg vet at dere nok leser mellom linjene! Men det kan jeg takle! For jeg har kommet videre i livet, og ønsker å hjelpe andre som trenger det! Altfor mange kvinner og menn lever under psykisk vold! Det må vi jobbe for å unngå! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg