“Hvor har dere vært på ferie??”

Om få dager begynner mine prinser og alle andre barn på ett nytt skoleår! Barna møtes igjen etter en lang sommerferie, og læreren møter også sine elever igjen! Og som alltid vil barna få det samme spørsmålet: ” Hvor har dere vært på ferie??” Det er ikke alltid like gøy å få det spørsmålet! Jeg husker veldig godt når jeg gikk på skolen, og fikk det spørsmålet! Eller vi fikk i oppgave å skrive om hva vi hadde gjort i ferien! 

Jeg syntes ikke det var noe artig å skrive at vi hadde vært hjemme, eller vært på bibelcamping. Jeg syntes det var pinlig. Jeg kunne ikke stolt fortelle om sydenferier eller europatur! Jeg hadde fine sommerferier hjemme, men det var liksom ikke noe jeg likte å fortelle om. Jeg var sjalu på de som hadde vært i utlandet, og syntes ikke jeg hadde noe vesentlig å fortelle om. Jeg vet at mange barn i dag sliter med det samme. For mange familier har ikke økonomi til de store ferieturene. 

Jeg håper inderlig at dere lærere som leser dette, husker på det når dere møter elevene igjen etter ferien! Det er så viktig å passe på at ikke noen barn føler seg utenfor! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg