Hvor setter jeg grensene?

Når jeg jobber med foredragene mine, så må jeg gå mange runder med meg selv. Foredragene tar jo utgangspunkt i eget liv og egne opplevelser. Og jeg må forsøke å sette en mal på hva som er ok å dele med dere i foredraget mitt. Hva har jeg lyst til å fortelle, og hvordan bevarer jeg min egen private sone samtidig? Hva trenger jeg å dele, og hva trenger jeg å beskytte? Hvor langt skal jeg gå? Blir det for sterkt for meg å være så personlig, eller klarer jeg det fint? Hva vil jeg verne meg selv fra? Hvem beskytter jeg egentlig? Hva er jeg eventuelt redd for?

Jeg kan med hånden på hjertet love at det blir nære og personlige foredrag. Jeg kan kun prate ut fra egne opplevelser, og er verken psykolog eller professor. Og sannheten min er at livet mitt har vært veldig tøft. Så det blir kanskje noen tårer både fra meg, og de som hører på meg. Men det aller viktigste for meg, er å være ekte! For jeg vet at der finnes så mange mennesker der ute som sliter med de samme tingene som jeg har gjort i alle disse årene. Og jeg vil vise dere hvordan jeg har snudd opp ned på livet mitt, og fått det mye bedre!

Visse ting kan jeg ikke prate om offentlig. Det blir for nært og smertefullt. Jeg kan ikke utlevere detaljer på deler av livet mitt. Jeg ønsker å verne om meg selv, og mine barn. Mens andre deler av livet mitt har jeg ikke problem med å fortelle detaljer fra. Selv om de svir. Jeg vet også at dere kommer til å forstå ting selv om jeg ikke sier det rett ut. Så noe får henge i luften, og dere får tenke selv. Dette er en prosess som virkelig hjelper meg videre i livet. Og jeg merker en markant bedring i egen mentale helse. For ved å jobbe med disse foredragene og bloggen min, så forstår jeg endelig sammenhengen i livet mitt. Jeg forstår bedre hvorfor det ble som det ble. Jeg kan ikke endre på min fortid, men nå har jeg større innsikt, og en forklaring på hva som har foregått! Og det hjelper meg virkelig i å ta de riktige stegene videre i livet!

Jeg gleder meg veldig til å ta fatt på denne reisen sammen med dere! Jeg gleder meg til å møte dere, og slå av en prat! Jeg håper at jeg kan gi deg et håp dersom du sliter! Jeg håper at jeg kan gi deg innsikt til å hjelpe en venn! Jeg vil ta bort fordommer, og vise at det virkelig går an å komme seg videre i livet! Ta gjerne kontakt på [email protected].

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg