Jakten på det gode liv…

Hva er et godt liv? Hva innebærer det for deg? Har du det du trenger for å ha et godt liv? Hva er viktigst for deg? Materielle gider, eller de nære ting? Kan lykke måles i penger? Vi kan være enige om en ting. Alle har sin måte å definere hva som er et godt liv! Det er individuelt. Vi kan ikke bestemme hva andre skal tenke om eget liv. Men jeg har tenkt ganske mye i det siste. Jeg har aldri vært rik på materielle goder . Jeg har alltid måtte slite for å få endene til å møtes! Hadde jeg vært lykkeligere hvis bankkontoen var fullere? Kan man kjøpe seg lykke? 

Man kan kjøpe seg litt glede. Man kan få det fint rundt seg. Man kan reise til nye land. Men den ekte gleden kommer fra innsiden. Den kommer fra menneskene du omgir deg med! Den kommer fra omgivelsene våre. Og vi velger selv  hva vi vil fokusere på! Jeg hadde nok shoppet litt av hvert hvis kontoen plutselig ble full. Men jeg er slett ikke sikker på om jeg hadde blitt lykkeligere. For den gleden jeg ønsker å ha i livet mitt kan ikke kjøpes! Den handler om kjærligheten og omsorgen fra mennesker som elsker meg akkurat som jeg er. Med alle mine feil og mangler. 

Jeg har et godt liv. Jeg har nydelige barn og en deilig ektemann. Jeg er rik på kjærlighet . Da har jeg et godt liv…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg