Jeg skal på malekurs!!

Mestringsfølelsen er gull verd for meg! Å kunne lære nye ting, utfordre seg selv og oppleve mestring er verdifullt! Det hjelper på selvtilliten vår! Vi trenger mestring for å komme oss videre i livet! Mestring gir oss påfyll av gode følelser, og gir oss god tro på oss selv! Det er kjempeviktig for oss alle sammen! I vår hverdag blir vi hele tiden minnet på hvordan vi burde være, eller hvordan vi burde se ut. Når vi derimot har selvtillit nok til å se at vi er faktisk veldig gode akkurat slik som vi, da er vi kommet langt! For vi er flinke til å snakke hverandre nord og ned. Men å frem snakke hverandre, det er vi ikke så veldig flinke til å gjennomføre! For meg er mestring en veldig viktig brikke for å komme videre med mine drømmer og visjoner for mitt liv! Gjennom mestring får jeg den troen på meg selv som behøves for å skrive en blogg, eller holde et foredrag!

De aller fleste gangene må man gjøre tingene flere ganger før man mestrer dem! Men det er viktig å ikke gi opp! Jeg var helt overbevist om at jeg ikke var kreativ. Jeg anså meg selv som virkelig håpløs når det kom til håndarbeid og hobbyer. Men når jeg bestemte meg for å prøve det ut, så klarte jeg faktisk veldig mye mer enn jeg hadde forestilt meg! Jeg kan strikke både rett og vrang, jeg kan drive med scrapbooking, jeg er ok til å tegne og male. Jeg ante virkelig ikke at jeg kunne slike ting. Der er derfor det er så veldig viktig å forsøke! I løpet av vinteren skal jeg få delta på male kurs. Jeg skal få stå ved ett staffeli og male på lerret veiledet av en lokal kunstner her i Mandal. Jeg gleder meg som et lite barn! Det blir så spennende å se hva som jeg kan få til! Jeg skal slippe løs mine kreative sider, og virkelig la dem få blomstre! Det er helt uvirkelig! Om det blir helt abstrakt motiv eller at det vil ligne på noe spesielt vet ingen foreløpig! Men jeg skal male! Jeg skal slippe meg selv løs med farger og pensler! Fy Søren som jeg gleder meg, og jeg kan nesten ikke vente!

Jeg er ikke så redd for å kaste meg ut i ting lenger! Jeg er klar for å oppleve hva verden har å by på! Jeg ønsker å kartlegge meg selv litt mer, og finne ut hvilke kvaliteter jeg innehar! Det kan godt tenkes at mitt maleri kan bli elendig, men det kan faktisk også bli et vakkert kunstverk! Man vet ikke før man har prøvd! Og jeg er villig til å prøve! Jeg har flere drømmer og ideer som jeg håper å få prøve ut etter hvert. Det er aldri for sent å begynne. Og jeg gleder meg til en kreativ høst og vinter!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg