Forbaskede klovnestreker!!

Akkurat nå sprer det seg en frykt blant både barn og voksne. Vi er redde for klovner. Klovner som dukker opp overalt, og aller helst etter mørkets frembrudd. Det gjør meg faktisk både skremt og rasende. Skremt fordi jeg aldri har likt klovner, og faktisk selv er redd for å gå ut nå etter at det er mørkt! Rasende fordi rampestreker planter frykten i mine barn, og tar fra dem nattesøvnen! Jeg synes det er skremmende at en trend skal spre seg så fort, og at det skal være moro å skremme folk så grusomt! Jeg håper at det tar slutt raskt, og at de som gjør slikt blir tatt og straffet. For det er ikke lov å traumatisere mennesker på gata.

Det nærmer seg Halloween, og mine barn er engstelige for klovnestreker! Jeg er ikke noe fan av Halloween, og har alltid slitt med å åpne døren for de som kommer! Jeg kan ikke fordra når jeg ikke kan se hvem det er. Men samfunnet vårt har tatt imot denne amerikanske tradisjonen, og butikkene melker penger så det koster etter! Noen butikker har vært så smarte å faktisk fjerne klovnekostymer fra butikken. Det er jeg glad for. De ønsker ikke å være med på å spre frykten. I et hardt presset handelsmarked er det ikke lett å stå i mot. Men jeg vil gi honnør til dem som faktisk tar litt ansvar, og gjør det de kan for å stanse disse klovnestrekene!

Jeg har alltid vært redd for klovner. Det er noe urolig og skremmende med utseende og væremåte. Det skaper en uhyggelig følelse inni meg. Og jeg forstår godt at barn blir redde. Jeg håper at vi voksne kan hjelpe barna til å være trygge. Jeg henter dem hvis de er redde for å gå hjem i mørket! Nå må vi ta fra klovnene den makta de tror de har lov å bruke! 

7 kommentarer
    1. Det kommer av at en seriemorder hadde kledd seg ut som klovn, så har noen tatt seg friheten til å gjøre narr av dette.. Men skikkelig ekkelt uansett!! Igår kom jeg hjem fra ei venninne i 12 tia om kvelden, driiitredd for å se en klovn..
      Men halloween, du kan bare skru av alt av lys f.eks, så forstår folk at du ikke feirer halloween 🙂 det er en regel her jeg bor.

    2. Jeg er heller ikke noe fan av Halloween, jeg synes det er en uting at unger får lov til å tigge godterier av fremmede, og at det da er godtatt at de gjør hærverk hvis noen sier nei. Og disse klovnegreiene? Det er helt grusomt, og jeg håper nesten at noen prøver å skremme meg. Da skal de få kjenne på vrede, altså.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg