Jeg er en ressurs, ikke en pasient!

Jeg har gått åpent ut med at jeg har en psykisk diagnose. Og jeg lever godt med det. For jeg skjemmes overhodet ikke over det lenger. Det var hardt å få det bekreftet der og da, men nå lever jeg fint med det. Noen dager er tyngre enn andre, men jeg har flest gode dager! Men det er noe som plager meg. Og det er at jeg blir sett på som en pasient. Jeg er ikke det. Jeg er så mye mer enn det. Jeg er en person med store ressurser og egenskaper. Akkurat slik som alle andre rundt meg. Og jeg er villig til å bruke min ressurser på en konstruktiv måte. Både for meg selv, og for samfunnet. Jeg vil ikke sitte i sofaen, og se livet mitt kjøre av sted. Jeg vil sitte bak rattet, og styre selv hvilken retning livet skal ta. For jeg kan faktisk klare veldig masse. Men jeg må ha litt mer trygghet rundt meg enn det du kanskje trenger. Jeg må ha stabilitet og forutsigbarhet. Derfor er det viktig med nøye planlegging av de foredragene jeg skal holde. Men disse tingene under kontroll, så fungerer jeg faktisk veldig bra! Og jeg kan gjøre en forskjell for andre som ikke har kommet så langt i prosessen som meg.

I disse dager legger jeg finpussen på et nytt samarbeid som forhåpentligvis vil bære med seg mange flere oppdrag for firmaet mitt. Og jeg er veldig spent. Spent på hva som vil skje. Spent på om firmaet mitt kommer til å få mange jobber fremover! Og det gleder jeg meg til å erfare. Men jeg er også spent på andre ting. Vil jeg få muligheter som pusher meg ut av komfortsonen? Kommer jeg til å oppnå mestring, eller går jeg på trynet? Jeg kommer med detaljer når alt er klart, men det er i ferd med å skje ting som virkelig kan hjelpe meg videre! Og jeg kjenner det godt i magen min. Sommerfugler flyr, og jeg er utrolig stolt over seriøse aktører viser interesse for meg og mine foredrag! Det er stor stas for lille meg! Så ikke tenk på meg som en pasient, for selv om man lever med Post Traumatisk Stress Lidelse så kan man få det til!!!

3 kommentarer
    1. Det er helt sant at enn må velge sine drømmer selv.
      Men det er viktig og sjekke opp.
      1 hvor stort er behovet er for det jeg vil gjøre.
      2 sjekke inntektsmuligheter.
      3 hva viss jeg har en dårlig dag når møtet er satt opp.
      4 hva det gjør med familie og stå frem osv.
      Forarbeid før enn starter opp er alt her!!!
      Men det er alltid noen som vinner i Lotto Wenche!!!
      Bare et råd Wenche 🙂

    2. Vil du ikke alltid være en pasient med diagnose din? Og får du ikke nok av hjelp, for du ikke mestrer hverdagene? Det virker for øyeblikket som du har mer enn nok med og få din familie til og fungere!! Og når du da satser på ett veivalg som kun enn håndfull kan få noe ut av, syntes jeg du mangler fornuftige folk i din rygg. Syntes heller du skal ta deg en utdannelse og satse på noe som har større sjanse for og lykkes:-) bare et råd på din vei Wenche 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg