Motgang gjør oss sterkere!

Vi har alle sammen fått kjenne på motgang en eller flere ganger i livet. Det har gått litt på tverke for noen og enhver i blant. Det har jo også skjedd mange ganger for meg selv. Og jeg har mange ganger blitt veldig sint fordi jeg føler at jeg har hatt mer enn nok motgang i livet mitt. Men jeg har lært utrolig masse av alt som har skjedd. Og motgangen har gjort meg sterkere enn før. Faktisk så er jeg på en måte litt glad for alle erfaringene mine. Ikke at jeg skulle ønske de skulle skje, men jeg har lært så utrolig mye. Jeg vet hva jeg tåler, og jeg vet at jeg klarer å stå gjennom det aller meste. Selv om jeg fortsatt møter på hindringer i min vei, så er jeg sterk! Og jeg kjenner meg selv på en helt annen måte nå enn for noen år siden. Dersom vi er villige til å ta lærdom av ting som skjer, så kan man snu det om til noe positivt på lang sikt!

Livet byr på stadige prøvelser og utfordringer. Men jeg har en glede over livet mitt som gjør at jeg tar det som kommer. Jeg har bestemt meg for å ha det godt med meg selv og min familie. Det kan ingen ødelegge. Og jeg vet også at vonde dager kommer underveis. Men sammen er vi sterke, og det går stort sett bra. Da jeg møtte veggen i 2014 følte jeg meg totalt maktesløs, og hadde ingen tro på at jeg noen gang ville bli sterk igjen. Men der tok jeg feil. Smellen har gitt meg en enorm kunnskap. Kunnskap om eget liv og egne grenser. Og jeg verner om meg selv på en helt annen måte enn før. Jeg tar grep raskt dersom jeg kjenner at jeg er sliten. Jeg tar imot hjelp dersom det er nødvendig. Og jeg føler ikke på skam lenger. Den får heller andre bære på. Smellen som kom var nådeløs og smertefull. Men den forandret livet mitt til det bedre.

Da jeg var på mitt svakeste, orket jeg ikke gå gjennom sentrum av Egersund. Jeg gjemte meg bort. Jeg så ned i bakken konstant. Nå har jeg en offentlig blogg, og jeg holder foredrag. Det har vært litt av en reise så langt. Jeg er stolt over egen utvikling, og jeg gleder meg til å fortsette livet mitt. For jeg er sterk og modig. Jeg våger å vise ansikt. Jeg våger å ta plass. Motgangen har gjort meg sterk.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg