Musikk roer meg ned!

Jeg har de siste årene brukt musikk som terapi. Ved urolige stunder så hører jeg mye på musikk for å roe meg ned mentalt. Jeg finner meg selv igjen raskere dersom jeg har mulighet til å lukke meg inn i musikken litte grann. I Egersund gikk jeg på Musikkterapi ved Dalane DPS, og akkurat det savner jeg veldig. Der fikk jeg synge akkurat det som jeg ville. Musikk ble laget til, og jeg fikk stå med øretelefoner og mikrofon som i et studio. Her i Mandal har jeg ikke drevet på med sang. Rett og slett fordi jeg ikke har mulighet for å være med i noe kor, og jeg kjenner ingen musikere her enda. Men nå nærmer det seg jul, og jeg savner sånn å synge julesanger. Det er det kjekkeste jeg vet. Julekonserter som jeg har hatt tidligere er gode minner i mitt hjerte. Jeg har hatt julekonserter helt alene, og jeg har deltatt i kor.

Julens musikk har alltid tatt meg til koselige minner. Minner om jule sammen med familien. Besteforeldre og søskenbarn. En hel gjeng med voksne og unger samlet til god mat og gaver. Jeg blir faktisk ganske sentimental av å tenke på julen, og å høre på julemusikken. I dag har jeg faktisk hørt på julesanger. Det er så herlig. På en så vanskelig dag mentalt, så var det godt å kjenne litt på julestemning. Jeg vet jeg har tjuvstartet litt, men det gir meg en så god følelse. Jeg håper at jeg kanskje kan få bruk for sangstemmen min på et tidspunkt. Hvem vet , kanskje skjer det noe etter hvert. Alt jeg vet er at lysten til å synge kommer frem når det nærmer seg jul. Jeg har ikke sunget offentlig siden 2014, så det må uansett en liten opptrening til den dagen jeg begynner jeg.

I mellomtiden skal jeg kose meg her hjemme med julemusikk frem mot jul. Det skaper god stemning. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg