Når blir jeg glad i eget utseende ?

Som dere vet så skulke jeg denne uken sjekke synet mitt, for å se om jeg trengte briller/linser. Det gjorde meg faktisk både nervøs og usikker. Jeg har alltid slitt med eget utseende, og har blitt både mobbet og trakassert i mange år for mitt utseende . Det har gjort meg sårbar og usikker. Og nå skulle det bli ett nytt element som skulle på påvirke mitt utseende. Jeg gjennomførte synstest i går formiddag. Jeg har både skjeve hornhinner, og litt nærsynt. Dermed ble det bestillt lesebriller og kjørebriller/gåbriller. Det var en rar følelsene stå i butikken og prøve briller. 

Det er bare briller. Jeg vet det. Men når man er så lav på selvtillit i forhold til egen kropp og utseende , så blir man urolig. Jeg tok bilder, og har sett mange ganget på det. Det er rart. Jeg ser både streng og mer voksen ut med briller. Men jeg regner med at det blir bedre etterhvert. Jeg må bare bli vant til dem. Eget speilbilde er en utfordring til vanlig. Nå har jeg to ukers ventetid før brillene er ferdige. Så må jeg drite i egne dumme tanker , og bare la det bli en del av hverdagen. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg