Kjøleskapsgrøt!

Jeg har alltid slitt med å spise frokost. Det har aldri vært mitt favorittmåltid. Da jeg var liten, gjemte jeg brødskiven bak radioen på kjøkkenbordet. Men jeg vet jo veldig godt at frokost er det viktigste måltidet man skal spise i løpet vav en dag. Så jeg forsøker å ikke hoppe over den så ofte lenger. Vanligvis blir det jo den vanlige brødskiven, men nå har jeg bevilget meg en annen favoritt. Jeg lager ofte kjøleskapsgrøt til meg selv. Oppskriften er kjempeenkel:

1 dl store havregryn

1 dl melk

1 lite beger yougert naturell eller vanilje

Dette rører jeg sammen i en boks. Setter på lokket, og oppbevarer i kjøleskapet til neste morgen. Så tilsetter jeg ferske bær eller noen dråper syltetøy. Enkelt og faktisk veldig godt! Det er godt å kunne variere litt, og jeg er ikke så glad i varm grøt om morgenen. Du kan fint ta det med som nistemat også! Jeg er på ingen måte noen matblogger, men liker å tipse litt om ting som jeg liker. Der finnes mange varianter av oppskrifter på internett. Grøt er jo in. Men jeg liker det veldig enkelt.

Håper dere liker det, og tilsetter deres smak på grøten! Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg