Jeg har forandret meg!

De siste månedene så har jeg virkelig merket en forandring hos meg selv. Jeg vet ikke om det skyldes bedring på livssituasjon eller bare det faktum at jeg blir eldre. Men jeg har fått andre verdier, og jeg legger mer vekt på andre ting. Jeg verner mer om mitt hjem og mine kjære. Jeg ønsker å ha rolige og trygge omgivelser til enhver tid. Jeg må ha en viss orden i huset, og jeg takler ikke for mye rot. Jeg merker at rot i huset, gir rot i hodet mitt. Så nå har ting fått sin faste plass, og vi har et eget system som fungerer fint. Det føles godt.

Jeg har blitt mye tryggere på meg selv. Jeg har en større ro inni meg nå. Jeg klarer å håndtere egne utfordringer på en bedre måte. Faller jeg, så reiser jeg meg raskere opp igjen. Må jeg gråte en skvett, så slutter jeg raskere enn før. Sakte men sikkert har jeg fått mer styrke. Og det er veldig godt for meg og mine nærmeste å merke fremgangen min. For det handler om å skynde seg langsomt. Ikke tro at alt fikses på veldig kort tid. Ta heller noen ekstra runder med utfordringen, for så å finne den beste løsningen. En løsning som fungerer i det lange løp. For nå bygger jeg en grunnmur i meg selv som skal vare livet ut. Det er spennende tenke på for egen del.

Skuldrene skal senkes enda litt mer ned etter hvert. Jeg skal ikke kjempe for å oppnå noe for andre sin skyld. Jeg skal gi meg selv mestring. Da blir det en god og stabil grunnmur ¨å bygge fremtiden på. Jeg vet veldig godt at det kan være vanskelig å forstå hva jeg går gjennom, og hvorfor det tar sånn tid. Men det tar lang tid å få dype sår til å gro. Og jeg må fortsatt være tålmodig på egne vegne. Men nå tørr jeg ha drømmer for fremtiden. Gode drømmer. Drømmer som jeg ønsker å oppnå en gang. Når det er riktig tid. Jeg gleder meg! Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg