Glad jeg blir tatt på alvor!

Da jeg skulle flytte ned til Mandal, så lurte jeg veldig på hvordan jeg kom til å bli mottatt. Barna skulle bytte skole, og jeg kjente nesten ingen. Men jeg valgte å ta kontakt med skoler og etater før vi dro ned. Og vi har blitt møtt på en veldig god måte. Det er jeg utrolig glad for. Og fortsatt den dag i dag så blir jeg tatt på alvor, og får veldig god hjelp. Man hører mange ganger om systemer som ikke fungerer, og mange skoler og etater får masse tyn. Jeg har blitt møtt med respekt. Jeg har fått hjelp. Og det har virkelig vært avgjørende for at fremtiden vår nå ser lysere ut.

Når små og store mennesker trenger litt ekstra hjelp i hverdagen, så er det utrolig godt å se at hjelpen er der. Selv om vi tar de tyngste takene selv, så er vi avhengige av et system som fungerer etter beste evne. Noen feilskjær har det jo vært, men det går fremover for oss alle sammen. For meg har det vært helt avgjørende at jeg har blitt tatt på alvor fra første stund. Da opparbeides der en tillit som man kan bygge videre på. Som gjør at man klarer å ta de avgjørelsene som er nødvendige. Selv om det kan storme hardt til tider.

Mandal har blitt et godt hjem for oss. Vi trives veldig godt her. En trygg og god base for store og små. Det som er aller viktigst for oss. Masse kjærlighet og respekt. Trygghet og omsorg. Her kan vi senke skuldrene, og trives i vårt hjem. Det unner jeg alle å oppleve. Jeg vet at det var en risiko ved å flytte, men den er borte. Jeg gjorde riktig. Og det er jeg veldig glad for. Takk og lov for at noen sjanser er verd å ta!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg