Pianoet gir meg mye glede!

Jeg var så heldig at jeg fikk elektrisk piano i gave til min 40 årsdag. Det er jeg utrolig takknemlig for. Det gir meg veldig masse glede. Og jeg får en utrolig følelse av mestring og kreativitet. Jeg finner liksom min egen ro når jeg spiller og synger her hjemme. Til og med ungene liker at jeg holder på med dette på kveldstid. De blir rolige. De liker å høre at mamma spiller og synger i stuen. Det rører meg dypt inni hjerteroten at mine barn finner ro i mammas stemme. Selv blir jeg også veldig rolig og avbalansert når jeg driver på med musikken.

Dessverre så er sangstemmen min ikke i så veldig god form for øyeblikket. Null sang og astmaplager i flere år har gjort at stemmebåndene er svært ujevne. Derfor må jeg nå øve opp sangstemmen igjen før jeg eventuelt tør å opptre igjen offentlig. Jeg drømmer om å spille selv til min sang, men vet enda ikke om jeg tørr å gjøre det. Det krever mye øvelse, og jeg må finne roen for å mestre det slik jeg ønsker. Men jeg i gang, og for øyeblikket synger jeg flere ganger daglig. I en stressende hverdag så gir det meg en balanse og ro.

Det er noe eget å akkompagnere seg selv. Jeg styrer liksom alt sammen, og pianoet og meg lever sammen på en rar måte. Jeg liker det veldig godt. Jeg synger jo rolige sanger, så det blir tid til å fokusere på tekst underveis. Det er viktig for meg. Jeg håper at jeg klarer å opptre igjen snart. For musikken er et verktøy jeg ønsker å bruke aktivt. Jeg får gode tilbakemeldinger på musikken jeg har lagt ut på WeLG foredrag sin egen Youtube kanal. Det blir spennende å se hvor trygg jeg blir etter hvert.

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg