Mestring gir meg glede!

Mestring er blitt en kjært verktøy for meg i hverdagen. Hver gang jeg mestrer en oppgave eller en utfordring, så gir jeg min selvtillit muligheten til å vokse. Det er veldig viktig for meg. For jeg har slitt med manglende selvtillit i alle år. Og jeg ønsker å bli kvitt det problemet. Jeg er nødt til å gi meg selv mange gode opplevelser. Når jeg opplever en situasjon som jeg mestrer, så blir jeg veldig glad og humøret stiger. Deprimerende tanker blir svakere hver eneste gang. Jeg trenger å ha fokuset på det positive. Jeg må finne de gledene i livet som gir meg energi.

Det handler ikke om å bli best i verden. Men det handler om helt enkle ting i hverdagen. Og når man setter fokuset på mestring, så får man mange positive opplevelser i hverdagen. Jeg har luket vekk de tingene som ikke hjelper meg. De bruker jeg minst mulig tid på. Jeg fokuserer på det som gjør meg godt. De tingene som får frem smilet, og tryggheten jeg trenger. Jeg har stor tro på mestring som et verktøy mot mentale lidelser. For vår mentale helse er så uendelig viktig. Vi møtes av så mange krav i samfunnet hver eneste dag. Det er fort gjort å føle seg mislykket! Nå kan jeg bli veldig glad dersom jeg lykkes med en god middag. Eller jeg opplever å mestre en ny sang ved pianoet mitt. Det skal ikke så mye til. Jeg har fokuset på at jeg skal gi meg selv oppgaver som jeg klarer å løse. Noen ganger må jeg jobbe litt ekstra før det ordner seg. Da blir gleden bare enda større når mestringen inntreffer! Hva du trenger for å oppleve mestring, det må du tenke over selv! Men ikke legg listen så fryktelig høyt. For det er de gode øyeblikkene i hverdagen som vil gradvis bygge deg sterkere. De dagene hvor alt er trist og svart, har det for min del blitt færre av. Det er jeg så glad for.

Positive opplevelser gir energi! Glede og smil gjør dagen så uendelig mye lettere. Jeg håper at Dere kanskje kan forstå hvordan jeg tenker. Jeg håper at Dere opplever gode øyeblikk i deres hverdag. Ta godt vare på de øyeblikkene!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg