Se et annet menneske!

Jeg har de siste månedene blitt kjent med mange nye mennesker. Noen har jeg blitt bedre kjent med enn andre. Noen har blitt mine venner. Det er jeg utrolig glad for. Når man ser et annet menneske, så kan man få så mye tilbake! For mange sliter med ensomhet. Der er så mange sjeler der ute som bor alene, og som nesten ikke har et nettverk i det hele tatt. Og når disse menneskene endelig blir sett av deg, så gir de så mye varme tilbake til deg! Jeg har fått meg en skikkelig vekker. For jeg har sett hvor mye det betyr for mennesker å endelig bli sett!

Vi trenger ikke gjøre så veldig mye. Men det handler om vennlighet og imøtekommenhet. Det handler om å si hei, og gi et smil! Inviter med deg noen på en kaffekopp! For det hender ofte at disse menneskene har lyst til å delta på et arrangement, men klarer ikke tanken på å møte opp alene. Inviter dem med, og tilby deg å møte dem utenfor. Det kan faktisk være nok til at vedkommende tørr å delta på et sosialt arrangement, og kan få nye venner og bekjente. Jeg har nettopp erfart at noe så enkelt faktisk fungerer, og det hjelper dem.

Når jeg blir kjent med nye venner, så får jeg alltid noen nye tanker. For vi er så ulike. Men ved å gi litt av seg selv, så får man så uendelig mye tilbake. Jeg er veldig takknemlig for mine nye vennskap! Jeg er sikker på at jeg vil oppleve mange flotte stunder sammen med dem i årene som kommer! Det gjør meg glad, og jeg føler meg sett! Jeg virker nok veldig utadvendt og sosial. Men sannheten er at jeg også er redd og usikker blant nye mennesker. Jeg har jobbet masse med å tørre invitere folk hjem til meg. Men så opplever jeg så flotte kvelder når jeg får besøk! Vi trenger å se hverandre!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg