Trollpikken vekket Egersundernes engasjement!

Jeg kan ikke unngå å skrive noen linjer om Egersund sin siste turist attraksjon, Trollpikken! For sjelden har noe engasjert trauste eigersunderen som dette opplegget her. Først var det stor stemming da ivrige sjeler fant ut at dette kan bli Egersund sin nye turistmagnet. kloke hoder gav gass, og laget masse blest om dette naturfenomenet. Og jammen fikk de respons. Folk valfartet til attraksjonen, og bilder kom på sosiale medier. Media fant også interesse for dette, og det var knyttet veldig stor spenning til hva som kunne skje etter hvert.

Men plutselig ble det en brå vending. Noen hadde ødelagt vår nye stolthet. Med riktig verktøy så var den nede for telling. Og reaksjonene ble svært sterke. Jeg kan knapt huske at der har vært så raskt og så stort engasjement rundt en slik forbrytelse noen gang. Jeg vil ikke spekulerer i hva som har foregått. Men jeg håper faktisk at det aldri kommer frem hvem som gjorde det. For jeg ville ikke vært i deres sko dersom det kommer frem. De risikerer fengsel. Men de kommer til å bli uglesett av hele byens befolkning. Man kan jo lure på hva som vil være verst?

Nå ruller pengene inn. Trollpikken skal opp å stå igjen! Dette skal ordnes, og det skal gjøres raskt. For det er ikke riktig av vandaler skal få ødelegge noe som kan genere mye positivt til byen. Det skal bli spennende å se hvordan dette går fremover. Men jeg tror ingen av oss hadde trodd at dette skulle ta sånn av. de snakker om det rundt om i verden. Så selv om Trollpikken ligger nede for telling nå, så har den allerede rukket å bli stor!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg