Er det modig å være seg selv??

Jeg har skrevet på bloggen om min oppvekst som mobbeoffer. Jeg har skrevet om min mentale helser. Jeg har skrevet til dere om mine revmatiske plager. Jeg har fortalt dere om mine tanker og følelser. Jeg har delt en del av livet mitt med dere. Jeg har kort og godt fortalt om meg selv. Betyr det at jeg er modig? Jeg har hørt veldig mange ganger at jeg er enormt modig som tørr å dele så mange ting med dere. Men jeg er bare meg selv. På godt og vondt. Og vet dere hva? Jeg kan ikke være noen andre enn meg selv. Denne bloggen skal være ekte. Hvis det noen gang blir for vanskelig å være meg selv her, så legger jeg ned bloggen min. For jeg gidder ikke late som. Jeg kaller en spade for en spade.

Men selv om jeg deler veldig mye med dere, så holder jeg masse helt privat. Rett og slett fordi det er viktig å ha en privat atmosfære. Jeg verner om mine barn. Det er viktig for meg å ha visse grenser. Så derfor skriver jeg åpent om det som jeg føler jeg kan dele. Resten av livet mitt forblir privat. Hvor grensene burde gå, er kanskje det som blir mest diskutert. For jeg deler nok mer enn mange andre ville gjort. Men slik er jeg faktisk. Jeg vil ikke leve bak en flott maske. Jeg vil faktisk at dere skal kjenne meg slik som jeg er. For det er det som er ekte. Det er det som er nært.

Jeg er takknemlig for alle dere som velger å lese mine innlegg. Jeg vet at det er noen som kanskje ikke liker min blogg, men det er helt i orden. Det er helt frivillig å lese mine innlegg. Men jeg velger å beskrive livet mitt i bloggen. Og livet går opp og ned for oss alle sammen. Det er ingen som kun har gode dager. Men jeg velger å innrømme det når livet går litt skeis. Og dersom det hjelper andre mennesker til å tørre å være seg selv, ja da blir jeg faktisk stolt!

Det skal ikke være verken flaut eller farlig å innrømme at livet har harde dager. Jeg vil så gjerne at dere skal se at min virkelighet ikke er så ulik andres. Ja, jeg lever med diagnoser. Ja, jeg har kroniske sykdommer som gir meg smerter i hverdagen. Men jeg er faktisk aller mest ei vanlig dame/mamma som forsøker å komme seg gjennom livet på best mulig måte! Forskjellen er bare det at jeg har valgt å ta dere med på godt og vondt gjennom bloggen min! Hvis det er å være modig, så ok da er jeg nok det. Men jeg er faktisk bare ekte.

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg