Hvorfor tenker jeg så mye?

Inni hodet mitt jobbes der til tider vel hardt. Det er akkurat som at det ikke klarer å ta pauser. Det kalles for tankekjør. Det kan til tider være ganske intenst og krevende. For jeg føler at jeg ikke får slappe av. Mange ganger får jeg ikke sove fordi hodet ikke kobler ut slik som det skal. Jeg blir ganske irritert på det noen ganger. Rett og slett fordi jeg trenger å få koble ut. Jeg mangler den stopp knappen som jeg ønsker meg. Men jeg har jo lært meg til å leve med det. Så noen dager gidder jeg ikke å bli irritert en gang. For jeg vet jo at det ikke hjelper noe særlig.

Å ha en indre motor som aldri slutter, det er ganske heftig iblant. Men jeg vet at det er slik jeg er, og det har sin forklaring. Jeg kommer nok til å få det bedre etter hvert som prosessene mine kommer lengre. Men det vil ta sin tid. Så jeg forsøker så godt jeg kan å koble ut så godt som overhodet mulig. Noen ganger hører jeg på musikk. Andre ganger trener jeg så godt jeg kan. Da gjemmer jeg vekk tankene mine for en stund. Det hjelper også å skrive bloggen min, Det handler om å bruke de verktøyene som jeg har fått utdelt.

Nå er jeg på ferie, og jeg forsøker å slappe av. Men likevel har hodet mitt jobbet ganske intenst en del av dagene. For jeg kan rett og slett ikke gjøre så mye med det. Jeg må fikse hverdagen så godt som mulig, og jeg føler at jeg lykkes ganske bra. Det handler om å ta dagene slik som de kommer, og gjøre det beste jeg kan. Det fungerer ganske bra. Men jeg skulle ønske at jeg bare kunne stoppe hodet mitt i blant.

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg