Jeg trenger deg….

Det er viktig for alle mennesker å bli sett. Noen ganger kan jeg føle at ungene blir litt vel intense. Jeg blir sliten, og jeg ønsker å puste litt. Men det er jo en selvfølge for dem at mamma alltid har en favn å komme i. Det får de jo hos meg. Men det hender at det blir litt vel urolig og kavete. Men når da setningen kommer: jammen, jeg trenger deg…..da klarer jeg ikke gjøre annet enn å åpne opp armene, og bare la dem få kjenne mamma sin kjærlighet enda en gang.

Jeg har lært veldig masse de siste årene. Og jeg har vært villig til å lære mer om foreldrerollen. Jeg har fått øynene opp for mange ting. Det er utrolig viktig at vi som foreldre er den trygge basen. Et sted hvor de alltid kan komme tilbake, og finne varme, trygghet og kjærlighet. Det trenger vi alle sammen uansett alder. Det er det viktigste man kan prioritere. Å være tilstede for sine barn, og gi dem grenser, kjærlighet og trygghet.

Jeg har som alle andre foreldre feilet iblant. Men jeg har lært av mine feil. Og jeg er ikke redd for å prate med mine barn om det. For de vet veldig godt at foreldre ikke er perfekte. Jeg fokuserer på å være her for dem. Vi jobber sammen hver eneste dag. For vi er en familie. Og jammen klarer vi oss godt. Det er godt å merke. Jeg er stolt over å være mamma. Det er det som er aller viktigst for meg.

Jeg er glad for at de sier: jeg trenger deg…..

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg