Hvor skal jeg trene?

Jeg har trent utendørs siden jeg kom til Mandal. Det er en veldig fin måte å kombinere ønsket om frisk luft og trening på. Men nå dukker det opp flere treningsstudioer i Mandal til høsten. Nå kan vi snart trene hele døgnet om vi vil. Jeg er derfor i tenkeboksen på hvordan jeg skal legge opp mine treningsrutiner til høsten. Jeg kjenner at jeg trenger påfyll av energi og motivasjon på treningsfronten. Jeg gikk nemlig på en skikkelig motivasjonsbrist nå i vår. Og det er helt nødvendig for meg å komme meg ut av de vonde tankemønstrene angående fysisk aktivitet.

Jeg tror at jeg kommer til å lande på litt forskjellig. Jeg har vært veldig fornøyd med Spreg trening sine morgentimer utendørs. Så jeg regner med å fortsette der på onsdager på Kanelstranden i Furulunden. Og så satser jeg også på å delta på torsdagens formiddagstrening med den herlige gjengen fra revmatikerforeningen. Men jeg lurer på om jeg skal ha en eller to økter innendørs til høsten. Rett og slett fordi jeg trenger litt forandring, og jeg ønsker å jobbe litt med apparater igjen. Det blir nok spennende å prøve ut ett av de nye sentrene etter hvert.

Jeg slet i hele fjor høst og vinter med indre frost. Og særlig etter at jeg hadde trent utendørs. Det kan nok godt hende jeg burde endre litt på klær og sko. Men jeg lurer likevel på om det virkelig er  det beste for meg å trene utendørs i den verste perioden med kulde. Jeg får forsøke litt av hvert i løpet av høsten som kommer. For jeg må virkelig finne en ordning som fungerer bra for meg. Kroppen og hodet mitt trenger trening 3-5 ganger per uke.

Jeg kan heldigvis si at jeg gleder meg til å komme i gang igjen. Jeg håper bare at ikke smertene i knærne, og pusteproblemene mine blir for vanskelige å takle. Jeg må bare leve med dette, og jeg må derfor prøve og feile litt i forhold til hvilken trening som fungerer best. Men jeg skal uansett komme i gang!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg