10 ting som gjør meg TRIST!

Noen ganger blir man trist. Jeg tenkte jeg kunne dele med dere hva som gjør meg trist. Det kan være greit å tenke litt over hva det er som setter humøret vårt på prøve!

1. Triste barn!

De dagene hvor mine barn har det vanskelig. det er det som gjør meg aller mest trist. For jeg vil så inderlig gjerne at de skal slippe unna de vanskelige periodene som vi alle må gjennom. Mammahjertet blør de dagene eller stundene hvor hverdagen deres er tøff.

2. Sykdom

Det er ikke til å komme unna at sykdom gjør meg trist. det er svært utfordrende for meg å takle alle diagnosene mine. Jeg klarer meg jo på et vis, men jeg er ikke alltid like lett til sinns. for det tar på med smerter hver eneste dag. Jeg blir også svært trist dersom mine kjære blir alvorlig syke. Da fungerer jeg jo egentlig ikke. for jeg blir både trist og redd.

3. Dødsfall

Det sier seg selv. Vi opplever alle sammen å miste noen som man er glad i. Det er en del av livet som jeg ikke liker, men jeg forstår jo at vi ikke kan leve evig her på jorden. Men jeg vet så altfor godt at den tristheten som kommer da, den er altoppslukende og vanskelig. Men vi kommer ut av det , og blir sterkere!

4. Urettferdighet

Ingen går gjennom livet uten å komme innom opplevelser som er urettferdige. Vi blir stadig satt på prøve, og der kommer situasjoner som kan riste oss i grunnmuren. Men jeg har lært at man må stå fast på egne grenser og verdier. Da vil man komme videre i livet.

5. Fattigdom

Det er direkte hjerteskjærende å se hvordan mange mennesker må leve i fattigdom rundt om i verden. I hele oppveksten min satt jeg foran tv hver gang det var innsamlingsaksjon, og fulgte nøye med. Jeg var veldig engasjert, og lurte på mye av det som ble sagt der virkelig var sant. For det var så utrolig fjernt for meg. Men det er jo sant. Jeg blir skikkelig trist av å se disse nyhetene. I noen perioder har jeg faktisk direkte valgt å ikke se. Det blir for sterkt.

6. Respektløshet

Når jeg blir møtt på en respektløs måte, da blir jeg faktisk like mye trist som jeg blir sint. Når man forsøker å komme i en dialog med mennesker, men bare møter en naiv og frekk tone tilbake. Jeg blir skikkelig lei meg når mennesker ikke forstår alvoret i vår situasjon, og ikke møter oss med respekt. Da er jeg ikke nådig heller.

7. Tung grodde systemer

Jeg har de siste årene vært innom veldig mange etater. Rett og slett fordi vi har hatt behov for hjelp. Og jeg har mange ganger blitt trist og lei meg. fordi man kommer med de innerste og mest private historiene. Man blottlegger seg gang på gang. Og så opplever man at systemer er så tung grodde og vanskelige å komme gjennom. Det kan virkelig gjøre en person deprimert.

8. Regnvær

Jeg er ikke så veldig glad i regnvær. Jeg kan bli trist og lei meg dersom været er for grått og rufsete over flere dager. Jeg trenger å frisk luft, og kvier meg alltid til å gå ut i regnet. Men jeg har overvunnet det verste nå, og kommer meg på trening i regnet. Men regnvær er ganske deprimerende for min del.

9. Hersketeknikk

Jeg takler ikke når andre mennesker forsøker å drive hersketeknikk mot meg! Jeg har opplevd så mye trakassering i mitt liv. Jeg takler ikke når spesielt menn forsøker seg med slike patetiske virkemidler mot meg. Jeg blir skikkelig lei meg, men jeg blir også rasende.

10. Økonomi

Jeg trenger ikke å bli rik. Men jeg blir trist i de periodene når man sliter med økonomi. For det har vært smått med materielle goder i hele mitt voksne liv, og det er ganske utfordrende å gå mot uføretrygd allerede som 40 åring. Men man må innse at man ikke kan få alt, eller oppleve alt man vil. Da hender det at jeg blir trist over hvordan livet er.

Det er ikke meningen å gjøre deg nedstemt! Men det kan være lurt å av og til tenke over disse tingene. for vi har mange følelser i livene våre, og man blir trist iblant!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg