Meg fra A til Å!!

Ansvarlig. Jeg tar ansvar for meg selv og mine barn. Jeg tar ansvaret her hjemme alene når mannen min jobber hjemmefra hele uken. Jeg passer på at alle er på riktig sted til riktig tid. Jeg legger nok et altfor stort ansvar på mine egne skuldre i blant, så det kan bli litt hardt å være meg noen ganger. Jeg liker å få ansvar, og er ikke så redd for å si ja til ting som innebærer masse ansvar. Det er jeg ganske stolt over faktisk!

Behersket. Jeg har lært meg å telle til både 10 og 100 noen ganger. for jeg har vært i så mange møter der jeg må være behersket og rolig. De gangene hvor jeg er mest behersket, da sprekker motparten så det suser. Og jeg blir like fornøyd hver eneste gang jeg klarer å beherske meg selv til tross for sterke følelser innvendig.

Cellulitter. Ja da min kropp er på ingen måte perfekt. Men jammen har jeg begynt å bli ganske glad i den likevel. Og det har tatt meg veldig lang tid å komme dit. Jeg skal jobbe videre med det fremover. For jeg skal føle meg fin akkurat slik som jeg er!

Doven. Jeg kan være veldig lat noen ganger. Det er ikke alltid like mye energi i denne kroppen her, så det kan virke som jeg er ganske doven av meg. Men jeg er ikke alltid slik. Noen ganger derimot er dovenskapen ganske deilig!

Engasjert. Jeg blir veldig engasjert og ivrig når jeg involverer meg i saker som jeg brenner for. Det er viktig for meg å engasjere meg i noe positivt, og virkelig forsøke å være en god ressurs. Jeg trør gjerne til med verv, og jeg føler meg aller best når engasjementet virkelig får vokse og bli stort!

Frodig. Jeg er frodig, ikke feit! Jeg har noen kg for mye, men det kan bare være slik. For jeg er endelig på en god vei i livet mitt. Og jeg skal være frodig men flott! Det er viktig å tillate seg selv å være velkledd og fin selv om man er litt for stor!

Godhjertet. Jeg velger å si det. For jeg har alltid hatt et varmt hjerte, og jeg ønsker det beste for dem som er rundt meg. Jeg blir sjelden sint uten grunn. Og jeg har stor medfølelse med andre som sliter med sitt. Jeg forsøker å være snill og grei mot alle som kommer i mitt liv.

Humor. Jeg elsker å le, og ha det morsomt sammen med gode venner. Jeg kan være litt på kanten sammen med mine nærmeste venner. Jeg elsker å se på min type humor. Det hjelper på tunge dager. Jeg og min kjære har vår egen humor, og den kan nok av og til være litt vanskelig for andre. for vi har vært nødt til ¨å bruke litt sort humor for å komme oss gjennom dagene i blant!

Ivrig. Jeg blir veldig giret når jeg bestemmer meg for noe. Og da skulle det aller helst vært gjort i går. Jeg forsøker å holde litt igjen, men jeg sliter med det. for når jeg først vet hvordan jeg vil ha det, så må vi komme i gang med det fortest mulig. Jeg sliter også litt med dette på trening. Det blir fort litt for hardt. Men jeg skal se ganske positivt på denne egenskapen også. Ting blir gjort!

Jentete. Jeg merker at jeg er blitt mer og mer jentete. Jeg er blitt mer feminin. Jeg har forsøkt å komme i kontakt med den jenta som har vært gjemt bort ganske så lenge. Jeg kler meg mer opp, og er mer opptatt av sminke og

Kosete. Jeg trenger masse kos i hverdagen. Jeg elsker å få klemmer av både ungene og min kjære mann. Jeg deler gladelig ut klemmer til venner og familie. Jeg har alltid hatt et stort behov for det, og særlig etter skilsmissen. Det er jo en god bekreftelse på kjærlighet.

Latter. Jeg elsker å le. Det er så befriende, og gir så mye glede. Jeg trenger å le. Det er veldig mange som undervurderer viktigheten av å le sammen med venner og familie. En latter kan gjøre underverk i en hard hverdag. Jeg glemmer aldri mitt første latterkick etter innleggelsen på Dalane DPS. Den latteryogaen var helt utrolig!

Modig. Jeg får stadig høre at jeg er modig. Og jeg må nok være enig i dette. for jeg tørr å prate om vanskelige ting i offentligheten. Jeg eksponerer meg selv for ting som er vanskelige å takle. Men jeg vil fremover, og da må jeg våge å være meg selv fullt og helt.

Norsk. Jeg er veldig glad i landet vårt. Jeg er tilhenger av kongehuset. Jeg elsker norsk natur, og feriene med min kjære har vært helt magiske. Jeg har fått se Vestlandet, og det er så nydelig. Jeg gleder meg veldig til en gang å utforske mer av landet vårt. Det er på min egen bucketliste. Jeg må se mer av dette flotte landet vi bor i .

Organisator. Jeg liker å organisere ting og tang hjemme. Jeg liker orden, og jeg elsker å ha system på det som vi eier. Jeg er god på å organisere ulike arrangementer eller oppgaver. Jeg liker å ha kontrollen.

Positiv. Selv om jeg noen ganger faller sammen, så er jeg likevel veldig positiv. For meg er det viktig å snu det negative om til noe positivt. Jeg kan ikke la vær. Da blir livet mitt for svart. DET er viktig med en positiv holdning, og det smitter over på resten av familien.

Quiz. Jeg liker å bli stilt spørsmål. Det er spennende og veldig lærerikt. Jeg kan som regel ikke så mange svar, men det er likevel gøy med spill som innebærer læring og kunnskap. Men det blir altfor lite av det for tiden.

Reflektert. Jeg har tenkt masse over livet mitt. Jeg har gått grundig gjennom hele livet mitt, og jeg har funnet svar på mange ting. For jeg måtte forstå meg selv, og hvorfor livet mitt ble slik som det ble. Jeg måtte plassere ansvaret der det hørte hjemme. Jeg får stadig høre at jeg er veldig reflektert. Det tar jeg som et stort kompliment.

Smerter. Jeg lever med revmatiske sykdommer som gir meg smerter hver eneste dag. Det preger livet mitt, men jeg lar det ikke styre livet mitt. Jeg forsøker å leve så vanlig som mulig. Jeg er litt trist i blant når smertene vinner over viljen min. Men jeg er stort sett oppe på beina og i aktivitet. Jeg har Fibromyalgi, Urinsyregikt og Artrose.

Trening. Dette har blitt veldig viktig for meg. Jeg skal aller helst trene 3-5 ganger hver uke. Men det er ikke alltid jeg klarer det. Men jeg er for tiden i gang med 3 økter per uke, og er godt fornøyd med dette. Jeg trenger treningen fordi jeg er revmatiker, men like mye fordi jeg har mentale utfordringer i livet mitt. Jeg bruker trening som terapi, og det holder meg medisinfri for den mentale biten.

Urolig. Jeg sliter med en del uro i kropp og sinn. Jeg har i perioder et veldig tankekjør, og da er det veldig vanskelig å finne roen. Jeg kan bli veldig rastløs og usikker på meg selv. Men jeg er blitt ganske vant til det, og vet jo mer nå om hvorfor jeg er slik.

Verdifull. Gjennom årevis med terapi har jeg lært en viktig ting om meg selv. Jeg er verdifull! Jeg må ta bedre vare på meg selv, og forstå at jeg er verdifull. Jeg har gått gjennom så uendelig mange ydmykelser, så det tar tid å se på seg selv som verdifull.

WeLG Foredrag. Dette er noe som jeg ønsker å jobbe masse med når jeg friskner litt mer til. Jeg ønsker å holde foredrag. Jeg kommer til å kombinere foredrag med sang/piano. Jeg ønsker å nå ut til mange mennesker med mine erfaringer fra livet. Jeg vet at det kan bli vanskelig å få det til. Men jeg skal gjøre det jeg kan. Jeg må være tålmodig.

X mann. Jeg har vært gift en gang før.

Ytringsfrihet. Jeg sier det som jeg mener. Jeg skriver bloggen min, og jeg har en offentlig stemme gjennom den. Jeg har valgt å sette ord på de såreste tingene i livet mitt. Jeg er takknemlig for at det er tillatt.

Ærlig. Jeg er brutalt ærlig. både på bloggen min, og privat. Jeg kaller en spade for en spade. Men jeg verner om de tingene som jeg må. For jeg setter egne grenser for hva jeg ønsker å dele med alle sammen. Jeg verner om barna mine. De er viktigst.

Ødelagt. Der er noen deler av meg som er ødelagt. Traumene har satt dype spor. Men jeg lar meg ikke knekke, og kommer meg videre i livet. Det er hardt å måtte innse visse begrensninger i livet. Men jeg er full av drømmer og pågangsmot!

Årvåken. Jeg passer på. Jeg følger med på at alt er som det skal være. Jeg passer på at ungene får det som de har krav på, og som de fortjener. Jeg er veldig på vakt dersom etater ikke gjør jobben sin.

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg