Hvert eneste gram er meg…

Jeg har stort sett hele livet slitt med overvekt. Og jeg har blitt mobbet for det både som barn og som voksen. Jeg har levd med sjikanering i alt for mange år. Det er noe som har påvirket mitt selvbilde og min selvtillit på en veldig negativ måte. Men jeg har bestemt meg for at jeg skal være glad i meg selv. Hvert eneste gram er meg. Det er min kropp og mitt utseende. Selv om jeg fortsatt har mer kilo enn jeg burde, så skal jeg være glad i meg selv. Jeg skal ikke gjemme meg bort, eller unngå bilder. For jeg er meg. Og jeg er god nok. Jeg er fin nok. Det er ingen som får lov til å sjikanere meg igjen!

Jeg fortjener å endelig kunne være glad i meg selv. Etter så mange år med vonde tanker om egen kropp, har jeg fått nok. Jeg forsøker å holde meg i aktivitet, og være passe sunn. Og den gleden jeg kjenner over livet mitt, den smitter over på utseende mitt. Jeg smiler mer, og jeg er tryggere på meg selv. Det er utrolig godt å ha såpass mange gode dager. For de hjelper meg gjennom de mørke dagene hvor gamle traumer forsøker å ta kontrollen over meg. Jeg kjemper imot, og jeg vet at jeg vinner til slutt.

Noen av oss er små. Noen av oss er større. Vi er forskjellige mennesker, og alle er like mye verd! Vi skal føle oss verdifulle og elsket. Det er en menneskerett å få bli respektert akkurat slik som vi er! Jeg vil gjerne vise at jeg endelig er tryggere på meg selv. For jeg er stolt over min egen fremgang. Det har kostet så uendelig mange tårer å komme dit som jeg er i dag. Jeg unner ingen å gå gjennom det sammen. Men det har formet meg til å bli meg. Så det har kommet noe godt utav alt det vonde også.

Jeg har lært utrolig masse på godt og vondt. Det har gitt meg en ryggsekk med masse erfaring som jeg vil  bruke fornuftig.

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg