Jeg må fortsatt kjempe!

Jeg er aktiv på bloggen. Jeg trener regelmessig. Jeg spiser oftere og bedre enn tidligere. Jeg er engasjert, og har mange jern i ilden! Men likevel må jeg fortsatt kjempe aktivt for å ha en god hverdag. Det er ingenting som kommer av seg selv! Jeg må ha stort fokus på verktøyene mine hver eneste dag. Jeg merker at jeg blir sliten, og at jeg må ta meg mer inn i perioder. Jeg er ikke frisk, så jeg må ta store hensyn til det fremover. Selv om jeg er i en god periode, så merker jeg at det koster krefter å kjempe. Jeg strever nok litt vel mye iblant. For jeg må holde Flink Pike opplegget mitt litt i tøylene. Jeg merker at jeg blir veldig giret, og at ansvar stadig havner på mine skuldre. Jeg har derfor jobbet en del med å bli enda flinkere til å delegere oppgaver og ansvar.

Jeg viser meg frem på sosiale medier, og jeg holder foredrag. Det gir meg masse energi. Noen tror nok at jeg er friskere enn det som er sannheten. Mine revmatiske lidelser synes ikke så godt på utsiden. Så jeg kan slite med smerter som ingen merker. Og min mentale helse må jobbes aktivt med hver eneste dag. Jeg er glad for at jeg tørr å prate åpent om dette. For det er en stor del av livet mitt. Og jeg ønsker å bruke mine erfaringer aktivt fremover! Det blir jo noen oppdrag innimellom, og jeg møter veldig mange mennesker gjennom mitt engasjement i Mental Helse og Revmatikerforeningen.

Hver dag inneholder mange oppgaver og utfordringer. Det er slik livet er for oss alle sammen. Men jeg må hele tiden passe på meg selv. Ligge i forkant, og ha kontroll og struktur på dagen min. Jeg jobber masse med dette. Kun de nærmeste legger merke til det. Men det hjelper meg. Det gjør at jeg kan fungere fint sammen med andre mennesker, og være en bidragsyter til samfunnet vårt!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg