Jeg kastet inn håndkleet!

Når jeg skriver dette, så er det en onsdag morgen. Ungene er akkurat dratt til skolen, og roen senker seg her i huset. Jeg pleier til vanlig å dra på morgentrening i dag. Men jeg kastet inn håndkleet i dag. Rett og slett fordi det høljeregner utenfor, og jeg orker ikke en ny runde med klissbløt trening! For problemet er ikke selve treningen. Men rett og slett så blir kroppen min altfor kald, og jeg får problemer resten av denne dagen etter slike treninger. Det skjer noe med revmatismen i kroppen min, og jeg får ikke en god dag dersom jeg presser meg gjennom trening ute i slikt vær som dette. I dag fant jeg derfor ut at jeg ikke skulle ødelegge hele dagen. 

Jeg får på en måte dårlig samvittighet her jeg sitter. Men jeg må ta hensyn til kroppen min. Jeg presset meg gjennom forrige ukes trening, og hele dagen gikk med til å forsøke å restituere kroppen min. Jeg satser på en treningsøkt i morgen formiddag i hvert fall. Jeg må ta hensyn til kroppen min, og det er ikke alle dager slik at trening hjelper! Noen ganger må jeg gi kroppen min god behandling her hjemme, fordi det er det som kroppen trenger akkurat i dag! Jeg skal ha en rolig dag. Jeg skal få gjort noen ærender, og så er det terapi. Jeg skal ikke bare ligge på sofaen selv om det kan friste meg. Det gjelder å få unnagjort en del ting , så kommer resten av uken til å gå greit.

Jeg er ikke et supermenneske. Noen ganger må jeg virkelig ta en rolig dag, og jeg kjente at det var riktig akkurat nå. Jeg håper at du også tar godt vare på din egen kropp! Det er viktig med en god balanse i livet. Litt trening og litt hvile. Det er slik jeg forsøker å komme meg gjennom mine dager på!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg