Jeg gidder ikke godta nett troll!

Når man blogger, så er det viktig å kommunisere med sine lesere. Det er en kjent regel innenfor blogg miljøet. Men slik samfunnet vårt er i dag, så er det ikke så veldig enkelt å kommunisere direkte på bloggen. Rett og slett fordi nett trollene dukker opp overalt, og lager livet veldig vanskelig for oss som blogger! Jeg valgte å stenge mitt kommentarfelt ganske raskt etter at jeg begynte å blogge. Rett og slett fordi jeg ikke ønsket å bli bombardert med sjikanerende uttalelser på bloggen min. Jeg tåler kritikk, men det ble altfor mye usaklig og vondt som ble skrevet. Særlig om mine barn, og min rolle som mamma. Det godtar jeg ikke! Det er også slik at min familie leser bloggen min, og jeg ønsker ikke at de skal bli triste fordi jeg får tyn på internett.

Jeg liker å kommunisere med mine lesere på Facebook, Da må leserne ha eget navn under kommentaren, og det blir ikke så spennende å kritisere usaklig der. De aller fleste store bloggere har valgt å ha denne ordningen også. For man må sette en grense. Man kan ikke leve med nett hat som en del av hverdagen. Jeg er helt sikker på at jeg ikke kommer til å åpne opp kommentarfeltet mitt igjen. Jeg kjenner meg selv veldig godt, og vet at det vil skade min fremgang. Jeg velger derfor å snakke med Dere på Facebook. Det er kjekt å lese kommentarene, og jeg svarer så ofte jeg kan!

Når man velger å ha en offentlig stemme, så må man godta at ikke alle deler mine meninger. Det er helt i orden, og jeg aksepterer det. Men jeg vil likevel behandles med respekt og verdighet. Da må jeg holde nett trollene på avstand! Det er viktig å beskytte meg selv samtidig som jeg vil ha en stemme ut til Dere! Jeg er voksen. Jeg setter grenser. Slik må det bare være. Noen kaller meg feig. Jeg mener heller at det er sunn fornuft. 

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg